ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3142 | Satış Noktası Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MATİLDE WOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Point of Purchase (POP) ya da Point of Sales (POS) satış ve marka bilinirliğini artırmak için bir maliyetin etkin olduğu bir yoldur. Be dersin amacı çarpıcı ve yenilikçi tasarımlar için mağaza teşhiri oluşturmaktır. Öğrenciler, geniş bir yelpazede, biçimlerin, boyutların, stillerin ve müşteriyi satın almaya ikna etmek için kullanılan tüm görsel dilin üzerinde çalışırlar. Renkler, dokular, aydınlatma ve grafik sanatı, büyüleyici, etkileyici ve potansiyel alıcıların dikkatini yakalama yeteneğine sahip fonksiyonel sistemleri oluşturmakta kullanılır. Tam renkli fotoğraflarla, Point of Purchase, perakende satış, iç mekan tasarımı, sergi, sergileme standı ve etkinlik tasarımı gerektiren her reklam kampanyası için zorunluluk teşkil etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) BLT (Below the line) reklam tasarım ihtiyaçlarını belirlemek 2) Tasarımı ve mağaza teşhirini araştırmak 3) Biçimleri, boyutları, stilleri ve kullanılan tipografiyi belirlemek 4) Kavram-ürün-potansiyel alıcı arasındaki ilişkiyi analiz etmek 5) Markanın akılda kalıcılığı ve ürün özelliklerinin vurgulanmasını sağlamak 6) Farklı tasarım düzenlemeleri uygulamak 7) Üretim sürecini gerçekleştirmek |
Tasarım ve mağaza teşhiri, üretim süreci ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | POP tasarım prensipleri | |
3) | Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma | |
4) | Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için farklı bir marka) | |
5) | İlk düzenleme sunuşu | |
6) | Final düzenleme sunuşu/ BTL Kampanyası | |
7) | Konu Tekrarı ve Süreç | |
8) | Güncel POP tasarımları ile ilgili araştırma | |
9) | Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma | |
10) | Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka) | |
11) | Konsept şeması sunuşu | |
12) | POP malzemeleri üzerinde çalışma/düzenleme sunuşu 1 | |
13) | Düzenleme sunuşu 2 | |
14) | Konu tekrarı ve süreç |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Point of Purchase Design Annual 6 and 7 www.popai.com Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com The One Show- www.oneclub.org Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com Communications Arts- www.commarts.com Mediacat Kırmızı Marketing Türkiye Novum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Sunum | 3 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 14 | 28 |
Final | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |