ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3142 Satış Noktası Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Point of Purchase (POP) ya da Point of Sales (POS) satış ve marka bilinirliğini artırmak için bir maliyetin etkin olduğu bir yoldur.
Be dersin amacı çarpıcı ve yenilikçi tasarımlar için mağaza teşhiri oluşturmaktır. Öğrenciler, geniş bir yelpazede, biçimlerin, boyutların, stillerin ve müşteriyi satın almaya ikna etmek için kullanılan tüm görsel dilin üzerinde çalışırlar. Renkler, dokular, aydınlatma ve grafik sanatı, büyüleyici, etkileyici ve potansiyel alıcıların dikkatini yakalama yeteneğine sahip fonksiyonel sistemleri oluşturmakta kullanılır.
Tam renkli fotoğraflarla, Point of Purchase, perakende satış, iç mekan tasarımı, sergi, sergileme standı ve etkinlik tasarımı gerektiren her reklam kampanyası için zorunluluk teşkil etmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) BLT (Below the line) reklam tasarım ihtiyaçlarını belirlemek
2) Tasarımı ve mağaza teşhirini araştırmak
3) Biçimleri, boyutları, stilleri ve kullanılan tipografiyi belirlemek
4) Kavram-ürün-potansiyel alıcı arasındaki ilişkiyi analiz etmek
5) Markanın akılda kalıcılığı ve ürün özelliklerinin vurgulanmasını sağlamak
6) Farklı tasarım düzenlemeleri uygulamak
7) Üretim sürecini gerçekleştirmek

Dersin İçeriği

Tasarım ve mağaza teşhiri, üretim süreci ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) POP tasarım prensipleri
3) Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma
4) Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için farklı bir marka)
5) İlk düzenleme sunuşu
6) Final düzenleme sunuşu/ BTL Kampanyası
7) Konu Tekrarı ve Süreç
8) Güncel POP tasarımları ile ilgili araştırma
9) Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma
10) Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka)
11) Konsept şeması sunuşu
12) POP malzemeleri üzerinde çalışma/düzenleme sunuşu 1
13) Düzenleme sunuşu 2
14) Konu tekrarı ve süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Point of Purchase Design Annual 6 and 7 www.popai.com
Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com
The One Show- www.oneclub.org
Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com
Communications Arts- www.commarts.com
Mediacat
Kırmızı
Marketing Türkiye
Novum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Sunum 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 14 28
Final 14 28
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek