DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3142 | Satış Noktası Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MATİLDE WOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Point of Purchase (POP) ya da Point of Sales (POS) satış ve marka bilinirliğini artırmak için bir maliyetin etkin olduğu bir yoldur. Be dersin amacı çarpıcı ve yenilikçi tasarımlar için mağaza teşhiri oluşturmaktır. Öğrenciler, geniş bir yelpazede, biçimlerin, boyutların, stillerin ve müşteriyi satın almaya ikna etmek için kullanılan tüm görsel dilin üzerinde çalışırlar. Renkler, dokular, aydınlatma ve grafik sanatı, büyüleyici, etkileyici ve potansiyel alıcıların dikkatini yakalama yeteneğine sahip fonksiyonel sistemleri oluşturmakta kullanılır. Tam renkli fotoğraflarla, Point of Purchase, perakende satış, iç mekan tasarımı, sergi, sergileme standı ve etkinlik tasarımı gerektiren her reklam kampanyası için zorunluluk teşkil etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) BLT (Below the line) reklam tasarım ihtiyaçlarını belirlemek 2) Tasarımı ve mağaza teşhirini araştırmak 3) Biçimleri, boyutları, stilleri ve kullanılan tipografiyi belirlemek 4) Kavram-ürün-potansiyel alıcı arasındaki ilişkiyi analiz etmek 5) Markanın akılda kalıcılığı ve ürün özelliklerinin vurgulanmasını sağlamak 6) Farklı tasarım düzenlemeleri uygulamak 7) Üretim sürecini gerçekleştirmek |
Tasarım ve mağaza teşhiri, üretim süreci ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | POP tasarım prensipleri | |
3) | Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma | |
4) | Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için farklı bir marka) | |
5) | İlk düzenleme sunuşu | |
6) | Final düzenleme sunuşu/ BTL Kampanyası | |
7) | Konu Tekrarı ve Süreç | |
8) | Güncel POP tasarımları ile ilgili araştırma | |
9) | Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma | |
10) | Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka) | |
11) | Konsept şeması sunuşu | |
12) | POP malzemeleri üzerinde çalışma/düzenleme sunuşu 1 | |
13) | Düzenleme sunuşu 2 | |
14) | Konu tekrarı ve süreç |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Point of Purchase Design Annual 6 and 7 www.popai.com Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com The One Show- www.oneclub.org Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com Communications Arts- www.commarts.com Mediacat Kırmızı Marketing Türkiye Novum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Sunum | 3 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 14 | 28 |
Final | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |