KÜRESEL SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5461 | Küreselleşme ve Uluslararası Göç | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Göç olgusunun, tartışma ve sorun alanlarının öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Küreselleşme ile göç süreçleri arasındaki etkileşimi açıklayabilecektir. Kuramsal yaklaşımlara dayalı olarak göç yapılarının çözümleyebilecektir. Göç yapılarının küresel ölçekteki sonuçlarını değerlendirebilecektir. Türkiye özelinde gelişen göç yapılarını kavrayabilecektir. Alanyazına dayalı olarak uluslararası göç ve ilişkili yapılara yönelik özgün bir anlayış geliştirebilecektir. |
Bu derste, göç olgusu ve göç teorileri, iş göç ve dış göç konuları, uluslararası göç ve göçmenlerin ortaya çıkardığı, sorunlar, tartışmalar ve toplumlar üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Türkiye'yi etkileyen göç olaylarıyla ilgili saha çalışmaları yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyolojik Bir Disiplin Olarak Göç Sosyolojisi ve Temel Kavramlar | |
2) | Göç Olgusu ve Göç Kuramları | |
3) | Göç ve Kentleşme Bağlamında Zincirleme Göç ve Hemşehrilik | |
4) | Uluslararası Göçler ve Türkiye'nin Konumu | |
5) | Küresel Yasadışı Göç Trafiği | |
6) | Refah Toplumlarında Göç ve Göçmenler | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Göçmen Dayanışma Ağları | |
9) | Göçmenlerin Uyumu: Entegrasyon ve Asimilasyon Tartışmaları | |
10) | Avrupa’da Göçmenlik ve Göçmen Politikaları | |
11) | Diaspora ve Kimlik Tartışmaları | |
12) | Göç ve Uluslararası STK’lar | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Bitmeyen Göç: konuk işçilikten ulus-ötesi yurttaşlığa. (1. Basım). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Castles, S. ve Miller, M.J. (2008). Göçler çağı modern dünyada uluslararası göç hareketleri. (1. Baskı). (Çev. B. Uğur Bal; İ. Akbulut). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.Faist, Thomas. (2003). Uluslararası göç ve ulusaşırı toplumsal alanlar. (Birinci Basım), Ankara: Bağlam Yayıncılık.Parekh, B. (2002). Çokkültürlülüğü yeniden düşünmek: kültürel çeşitlilik ve siyasi teori. Çev. B.Tanrıseven. Ankara: Poenix.. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 11 | 110 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
3) | Devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programında yeterliliklere dayalı yüksek lisans derecesinin uzmanlık bilgi düzeyini geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
5) | Uluslararası İlişkiler ve Siyaset alanıyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayma aşamalarında her koşulda toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | 5 |
6) | Sosyal bilimlerde iyi bir formasyona sahip olabilmek. | 4 |
7) | Pratik ve teorik bilgilerin yer aldığı ülke ve bölgeleri uluslararası düzeyde incelemek ve değerlendirmek. | 4 |
8) | Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. | 3 |
10) | Uluslararası alanda çeşitli güvenlik sorunları, stratejileri ve pratik sonuçları açısından eleştirel olarak değerlendirmek. | 5 |
11) | Kavramlara, tartışmalara ve güncel konulara eleştirel bir bakış açısına sahip olmak. | 4 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |