KÜRESEL SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
UIL5203 Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ARİF KÖKTAŞ
Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu ile ilgili temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere öncelikle tarih, diplomasi tarihi, siyaset tarihinin tanımlaması aktarılarak, uygarlıkların gelişimi açıklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konularına ilişkin genel bilgi sahibi olmaları
Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürüne sahip olmaları
Bu kavramlardan yararlanarak Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu alanındaki güncel gelişmelerin tarihsel temellerini analitik olarak tespit edebilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konuları, Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürü incelenir. Alanındaki güncel gelişmeler ve tarihsel temelleri analitik olarak tespit edilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Haftası
2) Avrupa Değerleri/ Entegrasyonunun Tarihsel Arka Planı
3) Avrupa Devletler Sistemi
4) Avrupa Değerleri ve Bunların Modern Çağ Temeller
5) Entegrasyonun İki İtici Gücü: Genişleme, Derinleşme
6) AB Kurumları
7) AB Politikaları
8) Uluslararası İlişkiler Teorileri ışığında Avrupa Entegrasyonu
9) "Rasyonel, Reflectivist ve Sosyal İnşaacı yaklaşımlar "
10) Avrupa Entegrasyon Kuramlar
11) Entegrasyonun Açıklanması
12) Yönetimin Analizi
13) AB’nin İnşaası
14) Genel Değerlendirme
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 2.NezihaMUSAOĞLU, Uğur ÖZGÖKER, 2013, AVRUPA KİMLİĞİ KURGUSU, Paradigma Akademi Yayınları, İstanbul3.F.H. Burak ERDENİR, 2010,

AVRUPA KİMLİĞİ: AVRUPA BİRLİĞİ’NİN YARIM KALAN HİKAYESİ, Alfa, İstanbul4.Georges-Henri SOUTOU, 2014,

AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ 1815’ten Günümüze, (Çev.Eylem ALP), Bilge Kültür Sanat, İstanbul
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3) Devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programında yeterliliklere dayalı yüksek lisans derecesinin uzmanlık bilgi düzeyini geliştirmek ve derinleştirmek. 4
5) Uluslararası İlişkiler ve Siyaset alanıyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayma aşamalarında her koşulda toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. 4
6) Sosyal bilimlerde iyi bir formasyona sahip olabilmek. 5
7) Pratik ve teorik bilgilerin yer aldığı ülke ve bölgeleri uluslararası düzeyde incelemek ve değerlendirmek. 5
8) Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. 3
10) Uluslararası alanda çeşitli güvenlik sorunları, stratejileri ve pratik sonuçları açısından eleştirel olarak değerlendirmek. 5
11) Kavramlara, tartışmalara ve güncel konulara eleştirel bir bakış açısına sahip olmak. 4
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 4