KÜRESEL SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5203 | Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİF KÖKTAŞ Doç. Dr. SELCEN ÖNER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu ile ilgili temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere öncelikle tarih, diplomasi tarihi, siyaset tarihinin tanımlaması aktarılarak, uygarlıkların gelişimi açıklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konularına ilişkin genel bilgi sahibi olmaları Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürüne sahip olmaları Bu kavramlardan yararlanarak Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu alanındaki güncel gelişmelerin tarihsel temellerini analitik olarak tespit edebilmelerini sağlamak. |
Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu konuları, Avrupa Değerleri ve Entegrasyonu literatürü incelenir. Alanındaki güncel gelişmeler ve tarihsel temelleri analitik olarak tespit edilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Haftası | |
2) | Avrupa Değerleri/ Entegrasyonunun Tarihsel Arka Planı | |
3) | Avrupa Devletler Sistemi | |
4) | Avrupa Değerleri ve Bunların Modern Çağ Temeller | |
5) | Entegrasyonun İki İtici Gücü: Genişleme, Derinleşme | |
6) | AB Kurumları | |
7) | AB Politikaları | |
8) | Uluslararası İlişkiler Teorileri ışığında Avrupa Entegrasyonu | |
9) | "Rasyonel, Reflectivist ve Sosyal İnşaacı yaklaşımlar " | |
10) | Avrupa Entegrasyon Kuramlar | |
11) | Entegrasyonun Açıklanması | |
12) | Yönetimin Analizi | |
13) | AB’nin İnşaası | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | 2.NezihaMUSAOĞLU, Uğur ÖZGÖKER, 2013, AVRUPA KİMLİĞİ KURGUSU, Paradigma Akademi Yayınları, İstanbul3.F.H. Burak ERDENİR, 2010, AVRUPA KİMLİĞİ: AVRUPA BİRLİĞİ’NİN YARIM KALAN HİKAYESİ, Alfa, İstanbul4.Georges-Henri SOUTOU, 2014, AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ 1815’ten Günümüze, (Çev.Eylem ALP), Bilge Kültür Sanat, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
3) | Devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programında yeterliliklere dayalı yüksek lisans derecesinin uzmanlık bilgi düzeyini geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
5) | Uluslararası İlişkiler ve Siyaset alanıyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayma aşamalarında her koşulda toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | 4 |
6) | Sosyal bilimlerde iyi bir formasyona sahip olabilmek. | 5 |
7) | Pratik ve teorik bilgilerin yer aldığı ülke ve bölgeleri uluslararası düzeyde incelemek ve değerlendirmek. | 5 |
8) | Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. | 3 |
10) | Uluslararası alanda çeşitli güvenlik sorunları, stratejileri ve pratik sonuçları açısından eleştirel olarak değerlendirmek. | 5 |
11) | Kavramlara, tartışmalara ve güncel konulara eleştirel bir bakış açısına sahip olmak. | 4 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |