Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Reklamı stratejik bakış açısıyla değerlendirme ve reklam yaratım sürecinde doğru bilinen yanlışlar |
|
3) |
Reklama maruz kalma, reklam kampanyalarının etkileri ve yaratıcı düreç |
|
4) |
Örnek reklam kampanyası analizi |
Ödev yapılacak |
5) |
Örnek reklam uygulaması analizi |
Ödev yapılacak |
6) |
Türkiye'de reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar |
|
7) |
Örnek reklam uygulaması analizi |
ödev yapılacak |
8) |
Örnek Reklam Uygulaması Analizi |
ödev yapılacak |
9) |
Dünyada reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar |
|
10) |
Örnek reklam uygulaması analizi |
|
11) |
Örnek reklam uygulaması analizi |
ödev yapılacak |
12) |
Güncel başarılı reklam kampanyaları ve reklamda yeni trendler |
|
13) |
Örnek reklam uygulaması analizi |
ödev yapılacak |
14) |
Yaratıcı fikir değerlendirmeleri |
sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|