| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Giriş |
|
| 2) |
Yaratıcı süreç ve yaratıcı kişilik. |
|
| 3) |
Yaratıcı süreci anlamak: - Yaratıcı kişilik - Yaratıcılığı engelleyen faktörler - Beyin fırtınası nasıl yapılır? 1. Ödev için teslim zamanı. |
|
| 4) |
Eğlenmek, yenilikçi, fikirsever olmak. Egzersizler. |
|
| 5) |
Hedefe kilitlenme. Çocuksuluk ve merak geliştirme. Egzersizler. |
|
| 6) |
Düşünme süreci nasıl işler? Birleştirmelerden yeni fikirlere ulaşma yöntemleri. Egzersizler. 2. Ödev için teslim zamanı. |
|
| 7) |
Problem tanımlama ve süreçleri. Problem/Çözüm. Görme biçimleri. |
|
| 8) |
Bilgi toplama ve kullanma. Fikir arayışında kuralları gözden geçirme ve yıkma. Egzersizler. |
|
| 9) |
Bulunan fikirlerden vazgeçmek ve yeni fikir arayışları başlatma yöntemleri. 3. Ödev için teslim zamanı. |
|
| 10) |
Fikirlerin uygulamaya geçirilişi. Egzersizler. |
ödev hazırlanacak. |
| 11) |
Reklam yazma sürecinin temel bileşenleri. Final sunumları brifingi. |
|
| 12) |
Strateji ve medya ürünleri. 4. Ödev için teslim zamanı. |
|
| 13) |
Senaryo ve metin yazım yöntemleri. |
|
| 14) |
Genel Tekrar. |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. |
3 |
| 2) |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. |
3 |
| 3) |
İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. |
3 |
| 4) |
Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. |
1 |
| 5) |
Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. |
2 |
| 6) |
Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. |
3 |
| 7) |
İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. |
3 |
| 8) |
Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. |
3 |
| 9) |
Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. |
3 |
| 10) |
Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. |
4 |