ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5301 Pazarlama İletişiminde  Yaratıcılık Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OĞUZHAN AKAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere gazeteler, dergiler,tv,radyo ve internet için nasıl reklam üreteceklerini öğretmektir. Yazılı basın ve billboardlar için yaratıcı içerik geliştirmek dersin kapsamına girer. Bu derste öğrenciler reklamda yaratıcılık konusunda tüm teknikleri öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Yaratıcı süreci tanımlayabilecek.
2- Problem tanımlayabilecek ve çözüm üretebilecek.
3- Gerekli bilgi toplayabilecek ve kullanabilecek.
4- Fikirleri uygulamaya geçirme becerisi edicenek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler reklamlar için ilgi çekici yaratıcı içerik üretimini ve bu sürecin yönetimini öğreneceklerdir. Türkiye'de ve dünyada reklamcılığın yönü ve yeni akımları değerlendirilecektir. Öğrenciler öğrendiklerini uygulama ile pekiştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yaratıcı süreç ve yaratıcı kişilik.
3) Yaratıcı süreci anlamak: - Yaratıcı kişilik - Yaratıcılığı engelleyen faktörler - Beyin fırtınası nasıl yapılır? 1. Ödev için teslim zamanı.
4) Eğlenmek, yenilikçi, fikirsever olmak. Egzersizler.
5) Hedefe kilitlenme. Çocuksuluk ve merak geliştirme. Egzersizler.
6) Düşünme süreci nasıl işler? Birleştirmelerden yeni fikirlere ulaşma yöntemleri. Egzersizler. 2. Ödev için teslim zamanı.
7) Problem tanımlama ve süreçleri. Problem/Çözüm. Görme biçimleri.
8) Bilgi toplama ve kullanma. Fikir arayışında kuralları gözden geçirme ve yıkma. Egzersizler.
9) Bulunan fikirlerden vazgeçmek ve yeni fikir arayışları başlatma yöntemleri. 3. Ödev için teslim zamanı.
10) Fikirlerin uygulamaya geçirilişi. Egzersizler. ödev hazırlanacak.
11) Reklam yazma sürecinin temel bileşenleri. Final sunumları brifingi.
12) Strateji ve medya ürünleri. 4. Ödev için teslim zamanı.
13) Senaryo ve metin yazım yöntemleri.
14) Genel Tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 20
Sunum 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer 3 24
Ödevler 13 45
Final 1 16
Toplam İş Yükü 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek