İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
IOY5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin danışmanı gözetiminde uygulamalı tez çalışmasını yapmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu olan oyunun ve oyundaki karakterin belirlenmesi 3. öğrencinin rol üstünde çalışmalarını aktarmasını sağlamak 4. Tez yazımıyla ilgili genel bilgilere hâkim olmak 5. Öğrencinin seçtiği rolü sahnelemesi |
Bu derste, tez çalışması süresince öğrenciye destek olacak bilgiler verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun seçimi | |
2) | Oyun yazarının döneminin incelenmesi | |
3) | Eserin döneminin incelenmesi | |
4) | Eserin yapısı ve edebi tahlili | |
5) | İdea, tür, tema | |
6) | Eserin tarzı | |
7) | Eserdeki ana çatışma | |
8) | Karakterlerin incelenmesi | |
9) | Eserdeki büyük olaylar | |
10) | Eserdeki küçük olaylar | |
11) | Eserin fable'ı | |
12) | Üzerinde çalışılan karakterin yorumu | |
13) | Yorumlanmış karakter üzerinde pratik çalışmalar | |
14) | Bütün çalışmaların üzerinden geçilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 3 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 300 |
Sunum / Seminer | 5 | 60 |
Toplam İş Yükü | 402 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |