Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş ve Temel Kavramlar |
Ders notları |
2) |
Konuşma Süreçlerinin Temelleri (I) |
Ders notları |
3) |
Konuşma Süreçlerinin Temelleri (II) |
Ders notları |
4) |
Sözel ve Sözel Olmayan İfade Biçimleri |
Ders notları |
5) |
Etkin Dinleme Becerileri |
Ders notları |
6) |
Dilin Kullanım Yönü – İma, Mizah ve Dolaylı Anlatım |
Ders notları |
7) |
Sohbet Kuralları – Başlatma, Sürdürme ve Sonlandırma |
Ders notları |
8) |
Ara sınav |
Ders notları |
9) |
Çocuklarda Görülen Temel Konuşma Bozuklukları I |
Ders notları |
10) |
Çocuklarda Görülen Temel Konuşma Bozuklukları II |
Ders notları |
11) |
Yetişkinlerde Görülen Konuşma Bozukluklarına Giriş I |
Ders notları |
12) |
Yetişkinlerde Görülen Konuşma Bozukluklarına Giriş II |
Ders notları |
13) |
Konuşma Bozuklukları ve Toplumsal Duyarlılık |
Ders notları |
14) |
Genel Değerlendirme |
Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Usluata, A. (Ed.). (2008). Communication: Spanning Cultures, Change and Challenges. Yeditepe University. Farinella, K. A., & Owens, R. E. (2023). 2) İletişim bozukluklarına giriş: Yaşamboyu kanıta dayalı yaklaşım (B. Havuk, Çev.; S. Topbaş, Ed.). Mirket Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
1) Usluata, A. (Ed.). (2008). Communication: Spanning Cultures, Change and Challenges. Yeditepe University. Farinella, K. A., & Owens, R. E. (2023). 2) İletişim bozukluklarına giriş: Yaşamboyu kanıta dayalı yaklaşım (B. Havuk, Çev.; S. Topbaş, Ed.). Mirket Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
|
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
|
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
|
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
|
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
|
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
|
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
|
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
|
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
|
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
|