MÜZİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1019 Sesten Sözcüklere: Dil ve Konuşma Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Bu ders, iletişim süreçlerinin temel bileşenlerini kuramsal bir çerçevede ele alarak sözel ve sözel olmayan iletişim becerilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Dil kullanımının işlevsel yönleri ile çocuklarda ve yetişkinlerde görülen temel iletişim bozuklukları incelenecek; iletişim güçlüğü yaşayan bireylere yönelik toplumsal duyarlılığın geliştirilmesi desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
İletişim süreçlerinin temel bileşenlerini açıklar.
Sözel ve sözel olmayan iletişim becerilerini betimler.
Dilin kullanım yönünü yorumlar.
Çocuklarda ve yetişkinlerde görülen iletişim bozuklukları hakkında örnekler verir.
İletişim güçlükleri yaşayan bireylerin ihtiyaçlarını analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu derste iletişim süreçlerinin temel bileşenleri, sözel ve sözel olmayan iletişim biçimleri, etkili iletişimde aktif dinleme becerileri ele alınacaktır. Ayrıca, çocuklarda ve yetişkinlerde görülen temel iletişim bozukluklarına giriş yapılacak ve bu bozukluklara karşı toplumsal duyarlılık geliştirilmesi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Temel Kavramlar Ders notları
2) Konuşma Süreçlerinin Temelleri (I) Ders notları
3) Konuşma Süreçlerinin Temelleri (II) Ders notları
4) Sözel ve Sözel Olmayan İfade Biçimleri Ders notları
5) Etkin Dinleme Becerileri Ders notları
6) Dilin Kullanım Yönü – İma, Mizah ve Dolaylı Anlatım Ders notları
7) Sohbet Kuralları – Başlatma, Sürdürme ve Sonlandırma Ders notları
8) Ara sınav Ders notları
9) Çocuklarda Görülen Temel Konuşma Bozuklukları I Ders notları
10) Çocuklarda Görülen Temel Konuşma Bozuklukları II Ders notları
11) Yetişkinlerde Görülen Konuşma Bozukluklarına Giriş I Ders notları
12) Yetişkinlerde Görülen Konuşma Bozukluklarına Giriş II Ders notları
13) Konuşma Bozuklukları ve Toplumsal Duyarlılık Ders notları
14) Genel Değerlendirme Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Usluata, A. (Ed.). (2008). Communication: Spanning Cultures, Change and Challenges. Yeditepe University. Farinella, K. A., & Owens, R. E. (2023). 2) İletişim bozukluklarına giriş: Yaşamboyu kanıta dayalı yaklaşım (B. Havuk, Çev.; S. Topbaş, Ed.). Mirket Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1) Usluata, A. (Ed.). (2008). Communication: Spanning Cultures, Change and Challenges. Yeditepe University. Farinella, K. A., & Owens, R. E. (2023). 2) İletişim bozukluklarına giriş: Yaşamboyu kanıta dayalı yaklaşım (B. Havuk, Çev.; S. Topbaş, Ed.). Mirket Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
3) Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme.
4) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
5) Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme.
6) Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma.
7) Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma
8) Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme.
9) Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma.
10) Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme.