Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programı, ders içeriği ve ilgili materyallerin tanıtımı. |
Yok |
2) |
Tel kırmaya giriş – tarihi, araçlar ve malzemeler. Temel desen çalışmaları. |
Kumaş, tel kırma teli, tel kırma iğnesi ve kasnak, makas. |
3) |
Orta düzey teknikler – karmaşık desenler oluşturma, renk ve doku kombinasyonları. |
Kumaş, tel kırma teli, tel kırma iğnesi ve kasnak, makas. |
4) |
Tel kırma üzerine ustalık dersi – eğitmen rehberliğinde proje çalışması. |
Kumaş, tel kırma teli, tel kırma iğnesi ve kasnak, makas. |
5) |
Tel kırma uygulaması – ilgili teknik kullanarak özgün bir tekstil sanat parçası tasarımı. |
Kumaş, tel kırma teli, tel kırma iğnesi ve kasnak, makas. |
6) |
Beyaz işe giriş – kolber, ince sarma, dolgun sarma, İngiliz yaprağı, ciğerdeldi gibi iğne tekniklerinin genel tanıtımı. |
Beyaz kumaş, beyaz iplik, iğne, makas. |
7) |
İleri düzey beyaz iş – karmaşık desenler ve dekoratif teknikler. |
Beyaz kumaş, beyaz iplik, iğne, makas. |
8) |
Beyaz iş üzerine ustalık dersi – eğitmen değerlendirmesi ve rehberliği. |
Beyaz kumaş, beyaz iplik, iğne, makas. |
9) |
Beyaz iş uygulaması – farklı iğne tekniklerini bir arada kullanarak yüzey tasarımı oluşturma. |
Beyaz kumaş, beyaz iplik, iğne, makas. |
10) |
Kaneviçeye giriş – tekniklerin genel tanıtımı ve temel dikişler. |
Kasnak, etamin, iğne, iplik, makas. |
11) |
Kaneviçe teknikleri – dekoratif çiçekler ve süslemeler. |
Kasnak, etamin, iğne, iplik, makas. |
12) |
Kaneviçe üzerine ustalık dersi – uyumlu tasarımlar için tekniklerin birleştirilmesi. |
Kasnak, etamin, iğne, iplik, makas. |
13) |
Kaneviçe uygulaması – soyut desenler kullanılarak yüzey tasarımı oluşturma. |
Kasnak, etamin, iğne, iplik, makas. |
14) |
Final projesi hazırlığı – öğrenilen tüm teknikleri bir araya getirerek tekstil yüzeyi tasarımı. |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. |
5 |
2) |
Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
1 |
3) |
Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. |
5 |
4) |
Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. |
5 |
5) |
Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
|
6) |
Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. |
2 |
7) |
Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. |
3 |
9) |
Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. |
5 |
10) |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
11) |
Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
4 |
12) |
Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. |
5 |
13) |
Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |
5 |