Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programı, ders içeriği ve ilgili materyallerin tanıtımı. |
Yok |
2) |
Yama işine giriş – tarihi, araçlar ve malzemeler. Temel desen çalışmaları. |
Kumaş çeşitleri, Yama işi iğneleri ve iğne pedleri, Dikiş ipliği, Makas. |
3) |
Orta düzey teknikler – karmaşık desenler oluşturma, renk ve doku kombinasyonları. |
Kumaş çeşitleri, Yama işi iğneleri ve iğne pedleri, Dikiş ipliği, Makas. |
4) |
Yama işi üzerine ustalık dersi – eğitmen rehberliğinde proje çalışması. |
Kumaş çeşitleri, Yama işi iğneleri ve iğne pedleri, Dikiş ipliği, Makas. |
5) |
Yama işi uygulaması – ilgili teknik kullanarak özgün bir tekstil sanat parçası tasarımı. |
Kumaş çeşitleri, Yama işi iğneleri ve iğne pedleri, Dikiş ipliği, Makas. |
6) |
İğne ve mekik oyasına giriş – tekniklerin genel tanıtımı ve temel dikişler. |
İşleme kasnağı ve iğneleri,
Nakış iplikleri, Makas,
Desen transfer kağıdı. |
7) |
İleri düzey oyalar – karmaşık dikiş desenleri ve dekoratif teknikler. |
İşleme kasnağı ve iğneleri,
Nakış iplikleri, Makas,
Desen transfer kağıdı. |
8) |
İğne ve mekik oyası üzerine ustalık dersi – eğitmen değerlendirmesi ve rehberliği. |
İşleme kasnağı ve iğneleri,
Nakış iplikleri, Makas,
Desen transfer kağıdı. |
9) |
Oya uygulaması – katmanlı dikiş tekniklerini kullanarak yüzey tasarımı oluşturma. |
İşleme kasnağı ve iğneleri,
Nakış iplikleri, Makas,
Desen transfer kağıdı. |
10) |
Kurdele nakışına giriş – temel düğümleme ve dantel desenleri. |
Kurdeleler (saten, organze veya ipek), Kurdele nakışı iğneleri (geniş gözlü), İşleme kumaşı (Pamuk, keten veya ipek), Nakış kasnağı, Makas. |
11) |
Kurdele nakışı teknikleri – dekoratif düğümler, çiçekler ve süslemeler. |
Kurdeleler (saten, organze veya ipek), Kurdele nakışı iğneleri (geniş gözlü), İşleme kumaşı (Pamuk, keten veya ipek), Nakış kasnağı, Makas. |
12) |
Kurdele nakışı üzerine ustalık dersi – uyumlu tasarımlar için tekniklerin birleştirilmesi. |
Kurdeleler (saten, organze veya ipek), Kurdele nakışı iğneleri (geniş gözlü), İşleme kumaşı (Pamuk, keten veya ipek), Nakış kasnağı, Makas. |
13) |
Kurdele nakışı uygulaması – katmanlı dikiş tekniklerini kullanarak yüzey tasarımı oluşturma. |
Kurdeleler (saten, organze veya ipek), Kurdele nakışı iğneleri (geniş gözlü), İşleme kumaşı (Pamuk, keten veya ipek), Nakış kasnağı, Makas. |
14) |
Final projesi hazırlığı – öğrenilen tüm teknikleri bir araya getirerek tekstil yüzeyi tasarımı. |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. |
5 |
2) |
Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
1 |
3) |
Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. |
5 |
4) |
Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. |
5 |
5) |
Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
|
6) |
Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. |
2 |
7) |
Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. |
3 |
9) |
Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. |
5 |
10) |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
11) |
Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
4 |
12) |
Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. |
5 |
13) |
Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |
5 |