TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FAD3127 | Örme Tasarımı | Bahar Güz |
1 | 2 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞE GÜNAY |
Dersin Amacı: | Bu derste,öğrencilere örme kumaş tasarımı ve geliştirilmesi konusunda derinlemesine bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrenciler, trendlere uygun triko koleksiyonları üretme ve gerektiğinde endüstri iş birlikleriyle çalışma fırsatı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Ribana, jakar ve intersia gibi çeşitli örme kumaşları ayırt eder ve tasarlar. 2- Farklı türdeki örgü makinelerine örme tekniklerini etkili bir şekilde adapte eder. 3- Trendleri analiz ederek endüstri taleplerine uygun triko koleksiyonları geliştirir. 4- Tekstil endüstrisiyle iş birliği yaparak yenilikçi triko tasarımları oluşturur. 5- Geleneksel el örgüsü tekniklerini çağdaş tekstil sanatına özgü yüzeylere dönüştürür. |
Tek plaka, dolu iğne, ribana, (1x1,2x1,3x2...) jakarlı, intersia, reglanlı, vb. örme kumaşların tasarımı, geliştirilmesi ve değişik tipte örme tekniklerinin örgü makinalarına adaptasyonu ile ilgili çalışmaların yapılması. Trendler doğrultusunda gerçekleştirilen triko koleksiyonlarının gerekirse endüstri işbirlikleri çerçevesinde üretilmesi. El örgüsü tekniklerinin tekstil sanatına özgü yeni yüzeylere dönüştürülmesine yönelik çalışmaların yapılması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, gözlem, tartışma, uygulama ve bireysel çalışmadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriklerine, hedeflerine, öğrenme çıktılarına, örme kumaş türlerine ve özelliklerine giriş. | Yok |
2) | Tek plaka ve dolu iğne örme kumaş tasarımı. | Yok |
3) | Ribana örme teknikleri: 1x1, 2x1, 3x2. | Yok |
4) | Jakarlı örgüye giriş ve desen geliştirme. | Yok |
5) | İntersia ve raglan örgü kumaşların tasarımı. | Yok |
6) | Örme tekniklerinin örgü makinelerine adaptasyonu: Pratik uygulamalar. | Yok |
7) | Triko tasarımındaki güncel trendlerin incelenmesi. | Yok |
8) | Ara Sınav | |
9) | Triko üretiminde endüstri iş birlikleri: Vaka çalışmaları. | Yok |
10) | El örgüsü teknikleri: Giriş ve keşif. | Çeşitli içerik ve kalınlıkta iplikler, örgü malzemeleri. |
11) | El örgüsü tekniklerini yenilikçi tekstil sanatına dönüştürme. | Çeşitli içerik ve kalınlıkta iplikler, örgü malzemeleri. |
12) | Triko koleksiyonlarının tamamlanması ve sunum hazırlıkları. | Çeşitli içerik ve kalınlıkta iplikler, örgü malzemeleri. |
13) | Triko tasarım projesi. | Çeşitli içerik ve kalınlıkta iplikler, örgü malzemeleri. |
14) | Triko tasarım projesi. | Çeşitli içerik ve kalınlıkta iplikler, örgü malzemeleri. |
Ders Notları / Kitaplar: | PowerPoint Sunumları / PowerPoint Presentations |
Diğer Kaynaklar: | * Guagliumi, S. (2008). Hand-Manipulated Stitches for Machine Knitters. S. Carolina, USA: BookSurge Publishing. * Hiatt, J. H. (2012). The Principles of Knitting. New York, NY: Touchstone Publishing (Simon & Schuster). * Spencer, D. J. (2001). Knitting Technology: A Comprehensive Handbook and Practical Guide (3rd Ed.). Florida, USA: CRC Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. | |
2) | Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. | |
3) | Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. | |
4) | Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. | 5 |
5) | Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. | |
6) | Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. | 5 |
7) | Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. | 2 |
8) | Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. | 4 |
9) | Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. | 1 |
10) | Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
11) | Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 2 |
12) | Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. | 5 |
13) | Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |