Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Dersin ve kuralların sunumu |
|
2) |
Medya Etiğinde Temel Kavram ve Görüşler |
Patterson ve Wilkins, 1. Bölüm |
3) |
Enformasyon Etiği |
Patterson ve Wilkins, 2. Bölüm |
4) |
Reklamcılıkta Etik konuları
(Dönem Projeleri için konu seçimi)
|
Patterson ve Wilkins, 3. Bölüm |
5) |
Halkla İlişkilerde Etik Konuları
(Dönem Projesi Konusuyla ilgili geri dönüş sağlanması)
|
Patterson ve Wilkins, 4. Bölüm |
6) |
Mahremiyet Konuları
(Dönem Projesi konusunda istişare)
|
Patterson ve Wilkins, 5. Bölüm |
7) |
Nefret Söylemi |
Patterson and Wilkins, 6. Bölüm |
8) |
Çıkar Çatışması |
Patterson ve Wilkins, 7. Bölüm |
9) |
Fotoğraf ve Videoda Etik Konuları |
Patterson ve Wilkins, 8. Bölüm |
10) |
Sanal Dünyada Etik |
Patterson ve Wilkins, 9. Bölüm |
11) |
Sanat ve Eğlence Dünyasında Etik |
Patterson ve Wilkins, 10. Bölüm |
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |