Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Dersin ve kuralların sunumu |
|
2) |
Medya Etiğinde Temel Kavram ve Görüşler |
Patterson ve Wilkins, 1. Bölüm |
3) |
Enformasyon Etiği |
Patterson ve Wilkins, 2. Bölüm |
4) |
Reklamcılıkta Etik konuları
(Dönem Projeleri için konu seçimi)
|
Patterson ve Wilkins, 3. Bölüm |
5) |
Halkla İlişkilerde Etik Konuları
(Dönem Projesi Konusuyla ilgili geri dönüş sağlanması)
|
Patterson ve Wilkins, 4. Bölüm |
6) |
Mahremiyet Konuları
(Dönem Projesi konusunda istişare)
|
Patterson ve Wilkins, 5. Bölüm |
7) |
Nefret Söylemi |
Patterson and Wilkins, 6. Bölüm |
8) |
Çıkar Çatışması |
Patterson ve Wilkins, 7. Bölüm |
9) |
Fotoğraf ve Videoda Etik Konuları |
Patterson ve Wilkins, 8. Bölüm |
10) |
Sanal Dünyada Etik |
Patterson ve Wilkins, 9. Bölüm |
11) |
Sanat ve Eğlence Dünyasında Etik |
Patterson ve Wilkins, 10. Bölüm |
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|