BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1632 Afet Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı afet ve afet türleri, deprem bilgisi, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler ve afet yönetimi hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamalayabilen öğrenciler;
1) Afet bilgisi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Afet Bilgisi dersinde öğrendiği bilgileri kuramsal ve uygulamalı şekilde kullanır.
3) Afet Bilgisi ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
4) Afet Bilgisi dersinde edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yönlendirir.

Dersin İçeriği

Afet ve afet türleri, deprem, çığ, kütle hareketleri, teknolojik ve hidro- meteorolojik afetler, afet yönetimi, afet yöneticilerinin sorumluluğu ve afet psikolojisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Afet ve afet türleri
2) Deprem ve Binalar
3) Meteorolojik ve Küresel Afetler
4) Afet Yönetimi ve Kamu Yönetiminde Örgütsel Yapı
5) Arama Kurtarma Acil Durum Planı
6) Arama ve Kurtarmada Karşılaşılan Tıbbi Acil Durumlarda İlk Yardım
7) Arama ve Kurtarmada Eğitim;Afetlerde Yöneticinin Sorumluluğu
8) Ara Sınav Haftası
9) Doğal Afetler (Sel, Erozyon, Çökme...)
10) Afetlerde Kullanılan Teknolojik Yapı
11) Afet Durumunda Lojistik Destek
12) Türkiye ‘de Afet Yönetimi Organizasyonu
13) Afet Psikolojisi (Toplumsal)
14) Afet Psikolojisi (Bireysel)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ItsLearning platformuna ders kaynakları ve notları öğretim elemanı tarafından yüklenecektir.
Diğer Kaynaklar: "Temel Afet Bilgisi Kitabı, Yar. Doç. Dr. Muammer Tün, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4