LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temeli, Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumu ve onun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimidir. Türk toplumunun siyasi sorunu, sosyal, kültürel ve ekonomik durum değerlendirmesi ve öğrenme, bu dersin temel amacının incelenmesini sağlar. Ayrıca, bu ders, kültür tarihimizi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin yılına ve Hun çağının sonuna kadar genişleterek, kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörleri teoriyle ve bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verilerini Tarih disiplini içinde ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Türk Adı ve Orta Asya Coğrafyası'nın Kökeni Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Orta Asya'daki Asya Hunları dönemindeki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'da Asya Hunlarından Sonraki Durum Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi Birinci Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda İnterregnum II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygur Kağanlığı Kuruluş ve Yıkılış
7) Vize
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk Göçebelerinin Göçebelik ve Atlı Pastoral-Göçebe Bozkır Kültürünün Analizi Türk Kültüründe Sosyal Yapı / Türklerde Teşkilat
10) Edebi Kültür ve Sanat Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hristiyanlık, İslam)
11) Türk Coğrafyasında Şehir ve Kasaba Hayatı
12) Türk Törenleri, Toyları, Bayramları, Şenlikleri
13) İnsan ve Hakları, Türk Töresi
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak