Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Türk Adı ve Orta Asya Coğrafyası'nın Kökeni
Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
|
|
3) |
Asya Hunları
Asya Hunlarındaki Topluluklar
Orta Asya'daki Asya Hunları dönemindeki diğer Türk boyları
|
|
4) |
Orta Asya'da Asya Hunlarından Sonraki Durum
Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi
Birinci Gök Türk Hanlığı
|
|
5) |
Gök Türk Hanlığı'nda İnterregnum
II. Gök Türk Hanlığı
Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
|
|
6) |
Uygur Kağanlığı Kuruluş ve Yıkılış |
|
7) |
Vize |
|
8) |
Kültür nedir? Medeniyet nedir?
Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
|
|
9) |
Türk Göçebelerinin Göçebelik ve Atlı Pastoral-Göçebe Bozkır Kültürünün Analizi
Türk Kültüründe Sosyal Yapı / Türklerde Teşkilat
|
|
10) |
Edebi Kültür ve Sanat
Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hristiyanlık, İslam)
|
|
11) |
Türk Coğrafyasında Şehir ve Kasaba Hayatı |
|
12) |
Türk Törenleri, Toyları, Bayramları, Şenlikleri |
|
13) |
İnsan ve Hakları, Türk Töresi |
|
14) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
3 |
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|