GEP0518 Introduction to General Turkish HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temelinde Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumunun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimi yer almaktadır. Türk toplumunun siyasi sorununun sosyal, kültürel ve ekonomik durumunun değerlendirilmesi ve öğrenilmesi bu dersin temel amacının irdelenmesini sağlar. Ayrıca dersi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin ve Hun çağının sonuna kadar Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra teoriyle ele almak ve ele almak. Tarih disiplini içerisinde bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verileriyle birlikte incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders 10. Yüzyıla ait Türkçe öğrenmeyle ilgili güncel kaynakları içermektedir. Kültür ve medeniyet kavramları arasındaki farklar. Medeniyetin doğuşuna dair teoriler. Türk adı, Türk ırkı veya Türklerin vatanı. Arkeologların Orta Asya ve kültür merkezlerinden arkeolojik malzeme aldıkları dönemlere göre

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giriş
1) giriş
2) Türk Adı ve Kökeni Orta Asya Coğrafyası Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Asya Hunları zamanında Orta Asya'daki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'daki Asya Hunlarından Sonra Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi İlk Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda Fetret II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygurlar
7) Ara sınav
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk göçebelerinin pastoral-göçebe bozkır kültürünün göçebelik ve at analizi Türk Kültüründe Toplumsal Yapı / Türkiye'de Taşra Teşkilatı
10) Edebiyat Kültürü ve Sanatı Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam)
11) Türk Bölgesi'nde şehir ve köy yaşamı
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
13) Türk Bölgesi İnsan Hakları (Hukuk)
14) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3