Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Anlatı kuramına giriş, Hikaye başlangıçları |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 1-12.
|
2) |
Anlatı nedir? Olay örgüsü ve Hikaye, Todorov ve anlatı yapısı. |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 13-45
|
3) |
Propp'un anlatı işlevleri, Levi-Strauss ve ikili karşıtlıklar, Barthes: Anlatıların yapısal analizi |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 45-71
Barthes, Roland. Image-Music-Text. Hill and Wang, 1977. pp. 79-124. |
4) |
Barthes'ın anlatı kodları, Anlatı tarihi, Aristo'nun sanat kuramı, Sözlü gelenek, Nietszche'nin Trajedinin Doğuşu |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 45-71
Barthes, Roland. Image-Music-Text. Hill and Wang, 1977. pp. 79-124.
|
5) |
Shakespeare, Roman, Romantizm, Modernizm, Postmodernizm, |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 88-99
|
6) |
Anlatı tarihi devam, Ara sınav konularını gözden geçirme |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 100-117
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Film ve Senaryo- 3lü Anlatı Yapısına Giriş, Senaryo Yazımına Girişte Genel Kavramlar |
Frensham, Ray. Teach Yourself Screenwriting. pp. 42-66. |
9) |
3lü Anlatı Yapısı devam, 1. Akt, tetikleyici olay ve filmlerden çeşitli örnekler ve tartışma |
Field, Syd, Screenplay: The Foundations of Screenwriting
|
10) |
3lü Anlatı Yapısı, Karakter arkları, 2. ve 3. act, Film izleme ve tartışma |
McKee, Robert. (1997). Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Scriptwriting
Field, Syd. (2005). Screenplay: The Foundations of Screenwriting. Delta Publ.
|
11) |
Tür Teorilerine giriş, film türleri 1- ikonografi, zaman ve mekan, karakterler, estetik unsurlar- Kara Film |
Lacey, Nick. Narrative and Genre. Palgrave, 2000. pp. 132-167
Altman, Rick. Film/Genre. BFI, 1999. pp.30-48
|
12) |
Gerçekçi olmayan türler - Bilimkurgu ve Siberpunk |
Lacey, Nick. Narrative and Genre., 2000. pp. 167-210 |
13) |
Popüler kültür türleri: Televizyon, filmler, video ve kitaplar, Melodram |
Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. New York: St Martins Press, 2000. pp. 167-210
|
14) |
Konuların gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
5 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
5 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
4 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
3 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
3 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
3 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
3 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
3 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |