FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV1115 | Fotoğrafçılık | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere fotoğraf aracının ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri ile tanışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fotoğrafın temel terimlerini ve kavramlarını açıklar. 2. Makine yapısını ve ekipmanını tanır. 3. Pozlama değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin fotoğrafik görüntü üzerindeki etkilerini anlar. 4. Farklı objektifleri ve kullanımlarını ayırt eder. 5. Kompozisyonun öğelerini tanır. 6. Fotoğraf terminolojisini tanımlar. 7. Makineye ait değişkenlerin kullanımını uygulamaya koyar. 8. Film ve sayısal fotoğraf arasındaki farkları tanır. 9. Kompozisyon öğelerinin kullanımını sanatın ilkeleri doğrultusunda uygulamaya koyar. |
Fotoğrafın kısa tarihi; fotoğraf makineleri; 35 mm, orta ve büyük format makineler; objektifler, standart, geniş ve dar açılı (tele) ve zoom objektifler; pozlama kontrol mekanizmaları, diyafram, örtücü, stop-motion, alan derinliği kontrolü, film türleri; ışık ölçümü; pozlama modları, filtreler ve ilgili aksesuarları; görüntü tasarımı; siyah/beyaz filmlerde film geliştirme ve kart baskı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders yapısını ve hedeflerini gözden geçirme | |
2) | Fotoğrafçılık nedir? Çağdaş fotoğrafçılık uygulamalarını anlamak | |
3) | Kamera türleri ve Formatları ve temel kamera mod ve uygulamaları | |
4) | Pozlama Kontrolü I: (Alan Derinliği, Diyafram) | |
5) | Pozlama Kontrolü II: (Enstantane, Hareket, Sensör Duyarlılığı) | |
6) | Objektifler (Farkı Objektif Çeşitlerinin kullanımı, Odak Uzuluğu) | |
7) | Görsel Kompozisyonun Temelleri (Birlik, Çeşitlilik, Vurgu, Hareket, Perspektif, Denge, Çeçeve Oranı) | |
8) | Görsel Kompoziyonun Öğeleri (Uzam, Çizgi, Renk, Boyut, Şekil, Ton/Değer) | |
9) | Sayısal Fotoğraf kavram ve uygulamaları | |
10) | Görsel Öykü Anlatımı I: (Konu, Konsept, Gösterge, İşaret ve semboller, Metinsellik, Anlatı) | |
11) | Görsel Öykü Anlatımı II: Fotoğrafçının Gözü (Detay, Çerçeve, Bakış Noktası, Zaman) | |
12) | Fotoğraf Türleri ve Uygulamaları: Portre, Manzara, Natürmort, Özporte | |
13) | Fotoğraf Türleri ve Uygulamarı: Belgesel, Basın Fotoğrafı, Moda, Beden, İşlenmiş Görüntü | |
14) | Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları: Günümüz Görsel Kültüründe Fotoğrafı Anlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | Langford, Michael (2010) Langford's Basic Photography: The guide for serious photographers. (Accessible through Barbaros Library online books) Hamilton, Trenton (2017) Photography: Equipment, techniques, styles and Practice. (Accessible through Barbaros Library online books) |
Diğer Kaynaklar: | Bull, Stephen (2010) Photography. (Accessible through Barbaros Library online books) Weels, Liz, et al. (2003) The photography reader. (Barbaros Library Catalogue Number TR 146. P46 2003) Ingledew, John & Gullachasen, Lorenz (2013) Photography (Accessible through Barbaros Library online books) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 2 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 3 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 1 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 5 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 3 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 1 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 1 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 1 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |