REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV1115 Fotoğrafçılık Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere fotoğraf aracının ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri ile tanışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Fotoğrafın temel terimlerini ve kavramlarını açıklar.
2. Makine yapısını ve ekipmanını tanır.
3. Pozlama değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin fotoğrafik görüntü üzerindeki etkilerini anlar.
4. Farklı objektifleri ve kullanımlarını ayırt eder.
5. Kompozisyonun öğelerini tanır.
6. Fotoğraf terminolojisini tanımlar.
7. Makineye ait değişkenlerin kullanımını uygulamaya koyar.
8. Film ve sayısal fotoğraf arasındaki farkları tanır.
9. Kompozisyon öğelerinin kullanımını sanatın ilkeleri doğrultusunda uygulamaya koyar.

Dersin İçeriği

Fotoğrafın kısa tarihi; fotoğraf makineleri; 35 mm, orta ve büyük format makineler; objektifler, standart, geniş ve dar açılı (tele) ve zoom objektifler; pozlama kontrol mekanizmaları, diyafram, örtücü, stop-motion, alan derinliği kontrolü, film türleri; ışık ölçümü; pozlama modları, filtreler ve ilgili aksesuarları; görüntü tasarımı; siyah/beyaz filmlerde film geliştirme ve kart baskı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders yapısını ve hedeflerini gözden geçirme
2) Fotoğrafçılık nedir? Çağdaş fotoğrafçılık uygulamalarını anlamak
3) Kamera türleri ve Formatları ve temel kamera mod ve uygulamaları
4) Pozlama Kontrolü I: (Alan Derinliği, Diyafram)
5) Pozlama Kontrolü II: (Enstantane, Hareket, Sensör Duyarlılığı)
6) Objektifler (Farkı Objektif Çeşitlerinin kullanımı, Odak Uzuluğu)
7) Görsel Kompozisyonun Temelleri (Birlik, Çeşitlilik, Vurgu, Hareket, Perspektif, Denge, Çeçeve Oranı)
8) Görsel Kompoziyonun Öğeleri (Uzam, Çizgi, Renk, Boyut, Şekil, Ton/Değer)
9) Sayısal Fotoğraf kavram ve uygulamaları
10) Görsel Öykü Anlatımı I: (Konu, Konsept, Gösterge, İşaret ve semboller, Metinsellik, Anlatı)
11) Görsel Öykü Anlatımı II: Fotoğrafçının Gözü (Detay, Çerçeve, Bakış Noktası, Zaman)
12) Fotoğraf Türleri ve Uygulamaları: Portre, Manzara, Natürmort, Özporte
13) Fotoğraf Türleri ve Uygulamarı: Belgesel, Basın Fotoğrafı, Moda, Beden, İşlenmiş Görüntü
14) Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları: Günümüz Görsel Kültüründe Fotoğrafı Anlamak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Langford, Michael (2010) Langford's Basic Photography: The guide for serious photographers. (Accessible through Barbaros Library online books)

Hamilton, Trenton (2017) Photography: Equipment, techniques, styles and Practice. (Accessible through Barbaros Library online books)

Diğer Kaynaklar: Bull, Stephen (2010) Photography. (Accessible through Barbaros Library online books)

Weels, Liz, et al. (2003) The photography reader. (Barbaros Library Catalogue Number TR 146. P46 2003)

Ingledew, John & Gullachasen, Lorenz (2013) Photography (Accessible through Barbaros Library online books)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 4 10 40
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5