SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV1115 | Fotoğrafçılık | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere fotoğraf aracının ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri ile tanışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fotoğrafın temel terimlerini ve kavramlarını açıklar. 2. Makine yapısını ve ekipmanını tanır. 3. Pozlama değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin fotoğrafik görüntü üzerindeki etkilerini anlar. 4. Farklı objektifleri ve kullanımlarını ayırt eder. 5. Kompozisyonun öğelerini tanır. 6. Fotoğraf terminolojisini tanımlar. 7. Makineye ait değişkenlerin kullanımını uygulamaya koyar. 8. Film ve sayısal fotoğraf arasındaki farkları tanır. 9. Kompozisyon öğelerinin kullanımını sanatın ilkeleri doğrultusunda uygulamaya koyar. |
Fotoğrafın kısa tarihi; fotoğraf makineleri; 35 mm, orta ve büyük format makineler; objektifler, standart, geniş ve dar açılı (tele) ve zoom objektifler; pozlama kontrol mekanizmaları, diyafram, örtücü, stop-motion, alan derinliği kontrolü, film türleri; ışık ölçümü; pozlama modları, filtreler ve ilgili aksesuarları; görüntü tasarımı; siyah/beyaz filmlerde film geliştirme ve kart baskı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders yapısını ve hedeflerini gözden geçirme | |
2) | Fotoğrafçılık nedir? Çağdaş fotoğrafçılık uygulamalarını anlamak | |
3) | Kamera türleri ve Formatları ve temel kamera mod ve uygulamaları | |
4) | Pozlama Kontrolü I: (Alan Derinliği, Diyafram) | |
5) | Pozlama Kontrolü II: (Enstantane, Hareket, Sensör Duyarlılığı) | |
6) | Objektifler (Farkı Objektif Çeşitlerinin kullanımı, Odak Uzuluğu) | |
7) | Görsel Kompozisyonun Temelleri (Birlik, Çeşitlilik, Vurgu, Hareket, Perspektif, Denge, Çeçeve Oranı) | |
8) | Görsel Kompoziyonun Öğeleri (Uzam, Çizgi, Renk, Boyut, Şekil, Ton/Değer) | |
9) | Sayısal Fotoğraf kavram ve uygulamaları | |
10) | Görsel Öykü Anlatımı I: (Konu, Konsept, Gösterge, İşaret ve semboller, Metinsellik, Anlatı) | |
11) | Görsel Öykü Anlatımı II: Fotoğrafçının Gözü (Detay, Çerçeve, Bakış Noktası, Zaman) | |
12) | Fotoğraf Türleri ve Uygulamaları: Portre, Manzara, Natürmort, Özporte | |
13) | Fotoğraf Türleri ve Uygulamarı: Belgesel, Basın Fotoğrafı, Moda, Beden, İşlenmiş Görüntü | |
14) | Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları: Günümüz Görsel Kültüründe Fotoğrafı Anlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | Langford, Michael (2010) Langford's Basic Photography: The guide for serious photographers. (Accessible through Barbaros Library online books) Hamilton, Trenton (2017) Photography: Equipment, techniques, styles and Practice. (Accessible through Barbaros Library online books) |
Diğer Kaynaklar: | Bull, Stephen (2010) Photography. (Accessible through Barbaros Library online books) Weels, Liz, et al. (2003) The photography reader. (Barbaros Library Catalogue Number TR 146. P46 2003) Ingledew, John & Gullachasen, Lorenz (2013) Photography (Accessible through Barbaros Library online books) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 2 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 1 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 1 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |