İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4231 Yabancı Dil Olarak İngilizce Bağlamında Dilbilgisi Öğretimi Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN
Dersin Amacı: Diller soyağacı ve tipolojik olarak sınıflandırılmıştır. Diller aynı dil ailesine ait olduğunda, bu diller arasında birçok benzerliğe neden olur. Ancak, iki dil farklı dil ailelerinden olduğunda, morfoloji, sözdizimi ve dilbilgisi yapısı açısından farklılıklar kaçınılmazdır.
Bu ders, gelecekteki dil öğretmenlerinin farkında olması gereken İngilizce ve Türkçe arasındaki morfolojik, sözdizimsel ve yapısal benzerlikleri ve farklılıkları ele almaktadır. Öncelikle farklılıklara odaklanarak başlayacağız ve ardından bu farklılıkların dilbilgisi yapılarının öğretimini nasıl etkilediğini analiz edeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. morfoloji, sözdizimi ve dilbilgisi yapıları açısından İngilizce ve Türkçe arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlayın,
2. İngilizce konuşan Türkler için zor olan bazı dil bilgisi noktalarını öğretme pratiği yapın, örneğin
3. Basit Geçmiş Zaman ve Şimdiki Zaman,
4. Şimdiki Zaman ve Şimdiki Sürekli Zaman,
5. Will ve be'nin gelecek zaman biçimleri, go to,
6. Karşılaştırmalı, En Üstünlük Derecesi ve as…as,
7. Modallar (can, could, must, have to, should),
8. Basit Geçmiş Zaman ve Şimdiki Zamanın Pasif Sesi,
9. Bağlaç Cümlesi,
10. Koşul Cümleleri 1 (eğer 0 ve 1 ise),
11. Koşul Cümleleri 2 (eğer 2 ve 3 ise),
12. Dolaylı Anlatım,
13. Dolaylı sorular (soru sözcükleri ve evet/hayır soruları ile).

Dersin İçeriği

1. Simple Past Tense vs. Present Perfect Tense,
2. Present Perfect Tense vs. Present Perfect Continuous Tense,
3. Future tense forms of will vs. be going to,
4. Comparative, Superlative and as…as,
5. Modals (can, could, must, have to, should),
6. The Passive Voice of Simple Past Tense vs. Present Perfect Tense,
7. Relative Clause,
8. Conditionals 1 (if 0 and 1),
9. Conditionals 2 (if 2 and 3),
10. Reported Speech (say vs. tell),
11. Reported questions (with question words and yes/no questions).
Methods applied: Collaborative learning, differentiation, discussion, implementation, individual study, problem solving, and reading.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction Introducing the syllabus and the flow of the course
2) Morphological properties of English and Turkish
3) Syntactic properties of English and Turkish
4) Simple Past vs. Present Perfect Tense Group presentation
5) Present Perfect vs. Present Perfect Continuous Tense Group presentation
6) Future Tense: will vs. be going to Group Presentation
7) Comparative vs. Superlative vs. as….as Group Presentation
8) Modals: can, could, must, have to, should Group Presentation
9) Passive: Simple Past vs. Present Perfect Tense Group Presentation
10) Relative Clause Group Presentation
11) Conditionals: If type 0 and 1 Group Presentation
12) Conditionals: If type 2 and 3 Group Presentation
13) Reported Speech: say vs. tell Group Presentation
14) Reported questions (question words and yes/no questions) Group Presentation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 1
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. 5
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 5
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 5
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. 5
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 4
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar. 3
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.