REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5118 | Grupla Psikolojik Danışma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Dersin Amacı: | Bu derste, yüksek lisans öğrencileri çeşitli grupla psikolojik danışma kuramları, grup sürecinin temelleri, terapötik faktörler, liderlik özellikleri, üye rolleri ve davranışları ile mesleki ve etik konular hakkında bilgi edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Gruptaki terapötik faktörleri tanıma ve açıklama becerisi. - Grupla psikolojik danışma kuramlarını bilmek - Grupla psikolojik danışmanın aşamalarını ayırt edebilme - Bir grup liderinin sahip olması gereken özellikleri (bireysel ve profesyonel) bilmek - Üyelerin rol ve davranışlarını tanıma becerisi - Grupla psikolojik danışmada gizlilik, bilgilendirilmiş onam gibi etik konuları bilmek. |
-Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders programının tanıtılması ve öğrencilerle toplantı | |
2) | Grup Çalışmasına Giriş | |
3) | Grup Liderliği | |
4) | Grup üyelerinin türleri | |
5) | Yalom: Terapötik Faktörler | |
6) | Grubun gelişimindeki erken aşamalar | |
7) | Grubun gelişimindeki erken aşamalar | |
8) | Grubun gelişimindeki sonraki aşamalar | |
9) | Grubun gelişimindeki sonraki aşamalar | |
10) | Grupla Psikolojik Danışmada Etik Konular | |
11) | Adlerian Grup Danışmanlığı | |
12) | Gruplarda Gestalt Terapisi | |
13) | Gruplarda Transaksiyonel Analiz | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Corey, G. (2016). Theory and Practice of Group Counseling (9th Ed.). Cengage Learning. 2. Corey, M.S., Corey, G. ve Corey, C. (2014). Groups: Process and Practice. (8th Edition) Pasific Grove Brooks/Cole. 3. Yalom, I. (2018). The theory and practice of Group Therapy (5th Edition). Basic Books, NewYork 4. Tate, C: (2022). Group: How one therapist and a circle of strangers saved my life. 5. Yalom, I (1983). Inpatient psychotherapy. Basic Books. 6. Morton, L., Yalom, I & Miles, M.B. (1973). Encounter groups: first facts. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 50 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 3 | 25 | 75 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 205 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışana uygun amaç belirleyebilir, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini gösterebilir. | 4 |
2) | Psikolojik danışmanlar bireysel ve grupla danışma süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Psikolojik danışmanlar, bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. | 2 |
4) | Psikolojik danışmanlar, mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. | 2 |
5) | Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. | 1 |
6) | Psikolojik danışmanlar, teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. | 1 |
7) | Psikolojik danışmanlar, araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. | 1 |
8) | Psikolojik danışman uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, çalıştığı kurumun personeline, psikolojik danışma hizmeti alan bireye ve vasilerine refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. | 5 |
9) | Psikolojik danışmanlar mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. | 5 |
10) | Psikolojik danışmanlar, bireylere ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, yaşamda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar. | 3 |
11) | Psikolojik danışmanlar alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, mesleki gelişim için sürekli öğrenme tutumu sergiler. | 1 |