ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2015 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme Güz 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; ülkemizde uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programının özelliklerini kavrayabilme, Alınan teorik bilgiler doğrultusunda aylık ve günlük plan ve etkinlik örneği hazırlayabilme, Okul öncesi eğitimde aile katılımı ve kaynaştırma eğitimin önemini ve uygulama esaslarını kavrayabilme, Farklı eğitim programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;
Program geliştirme ve öğretime ilişkin temel kavramları tanır.
Okul öncesi eğitim programının özelliklerini ifade eder.
Aylık ve günlük plan ve etkinlik örneği tasarlar.
Okul öncesi eğitim programında aile katılımı ve kaynaştırma eğitimini hazırlar.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği ülkemizde uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programının özelliklerini kavrayabilme, Alınan teorik bilgiler doğrultusunda aylık ve günlük plan ve etkinlik örneği hazırlayabilme, Okul öncesi eğitimde aile katılımı ve kaynaştırma eğitimin önemini ve uygulama esaslarını kavrayabilme, Farklı eğitim programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilme becerisi kazandırmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı ve içeriği, Ders işleyişi hakkında bilgilendirme, Program geliştirmede temel kavramlar
2) Okul Öncesi Eğitim Programının Ögeleri
3) MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
4) Okul Öncesi Eğitim Programında Eğitim Ortamı-Öğrenme Merkezleri
5) Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Etkinlik Çeşitleri
6) Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme
7) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Planlama
8) Ara Sınav
9) Okul Öncesi Eğitimde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı
10) Okul öncesi eğitimde kullanılan yöntem ve teknikler, Okul öncesi eğitim programında değerlendirme
11) Okul Öncesi Eğitimde Materyal Kullanımı
12) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri
13) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri
14) Kaynaştırma ve Uyarlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Toran, M. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayınları. İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 5
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 4
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 3
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 1
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 5
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 3
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1