Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı ve içeriği,
Ders işleyişi hakkında
bilgilendirme, Program
geliştirmede temel kavramlar
|
|
2) |
Okul Öncesi Eğitim
Programının Ögeleri
|
|
3) |
MEB Okul Öncesi Eğitim
Programı
|
|
4) |
Okul Öncesi Eğitim Programında
Eğitim Ortamı-Öğrenme
Merkezleri |
|
5) |
Okul Öncesi Eğitim
Programında Yer Alan
Etkinlik Çeşitleri |
|
6) |
Okul Öncesi Eğitim
Programında Değerlendirme |
|
7) |
Okul Öncesi Eğitimde
Etkinlik Planlama
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Okul Öncesi Eğitimde
Aile Eğitimi ve Aile Katılımı |
|
10) |
Okul öncesi eğitimde kullanılan
yöntem ve teknikler,
Okul öncesi eğitim
programında değerlendirme |
|
11) |
Okul Öncesi Eğitimde
Materyal Kullanımı
|
|
12) |
Okul Öncesi Eğitimde
Etkinlik Örnekleri
|
|
13) |
Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri
|
|
14) |
Kaynaştırma ve Uyarlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
5 |
2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
5 |
3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
5 |
4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
4 |
5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
1 |
7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
1 |
8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
1 |
9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
5 |
10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
3 |
11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |