Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Örmenin tanımının yapılması, örmeciliğin sınıflandırılması ve kısaca tarihçesinin anlatılması.Temel örgü makinalarının çeşitleri ve çalışma prensiplerinin aktarılması. |
- |
2) |
Örme teknolojisinin çeşitlerinin anlatılması, atkılı ve çözgülü örmecilik hakkında genel tanımlama. Günümüzde kullanılan örme teknolojisinin tanıtılması.
|
- |
3) |
Atkılı örmecilik olan düz plakalı örmecilik ile yuvarlak plakalı örmeciliği çeşitli örneklerle ayrıntılı olarak anlatılması. İlmek, askı, atlama, atklı örme makinalarında kullanılan iğne, çelik ve mekikler hakkında bilgi verilmesi. |
- |
4) |
Temel örgülerin teknik çizimleri yardımı ile anlatılması. Örgü makinesi üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Örülmüş örneklerle bu bilgilerin pekiştirilmesi. |
- |
5) |
Örgüde kullanılan diğer ilmek yapılarının anlatımı: Askı(nopen), akıtma(ilmek düşürme), ilmek aktarma(ajur,saç ve burgu) ve bu yapıların şemalarının çizilerek açıklanması. Örülmüş örneklerin incelenmesi.
|
- |
6) |
Örme kumaşta oluşturulan farklı örneklerden selanik, biriktirmeli örgü, işkembe örgü, taksimatlı arkası, dolu iğne gibi örgülerin şemalarının çizilerek anlatılması. Örülmüş örneklerin farklılıklarının incelenmesi. |
- |
7) |
Atkılı örme makinaları ve makina parçalarının anlatılması: Cağlık, iplik kontrol tertibatları, bıçak, germe ve süzme, iplik rezerv, iplik kopuş kontrol, mekikler, iğne plakaları, çelikler, kilit tertibatı, iğneler, platinler, kumaş çekim tertibatı, kumaş sarım tertibatı. |
- |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Örme makinalarında jakar kırmanın tarifinin yapılması ve örülmüş örnekler üzerinden farklı jakar kırma tekniklerinin anlatılması. Örme yüzeyini renklendirmede kullanılan jakar çeşitlerinin sunulması. |
- |
10) |
Örme kumaş oluşumunda reglan, arttırma ve intersia tekniklerinin şemalar çizilerek anlatımı ve örülmüş örnekler üzerinden açıklanması. |
- |
11) |
Raşel çözgülü örme kumaşlar ve özellikleri ile trikot çözgülü örme kumaşlar ve özelliklerinin anlatılması. |
- |
12) |
Örme kumaş çeşitlerinden vaniza örgü, çelik örgü ve çeşitleri ile pirinç, sepet gibi orgülerin şemalarının çizilerek anlatımı ve örülmüş örnekler üzerinden incelenmesi. |
- |
13) |
Örme kumaş imalatının baştan sona incelenmesi ve dokuma kumaşla yapılan imalat ile arasındaki farkların açıklanması. Örme kumaşın kalıplandırılarak dikimindeki özelliklerinin incelenmesi. |
- |
14) |
İşlenen konuların tekrarlanması. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. |
|
2) |
Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
4 |
3) |
Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. |
2 |
4) |
Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. |
5 |
5) |
Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
|
6) |
Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. |
5 |
7) |
Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. |
1 |
8) |
Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. |
1 |
9) |
Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. |
1 |
10) |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
11) |
Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
4 |
12) |
Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. |
1 |
13) |
Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |
4 |