Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kukla nedir, doğuşu ve gelişimi
|
|
2) |
Kukla tekniklerine giriş
Türkiye'de ve dünyada el kuklası |
|
3) |
Genel kukla oynatımı üzerine anlatım ve masa kuklası ile pratik edilmesi
|
|
4) |
Sopalı Kukla Tekniklerinin tarihi ,tekniği ve oynatım çalışmaları
(Wayang Golek -Endonezya ve Pupi Siciliani -İtaiya)
|
|
5) |
Geleneksel gölge tiyatrosu tekniklerini tanımak ve oynatım çalışmaları (Karagöz , Çin Gölge Tiyatrosu ve Wayang Kulit)
|
|
6) |
Obje kukla çalışmaları ,Günlük malzemelerin sahnede kukla olarak varedilmesine dair tanışma ve deneyimler
|
|
7) |
İpli kukla (marionette) tekniği ve tarihi hakkında dünyadan örnekler ve oynatım denemeleri
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Muppet (Sünger Kukla)nın varlığı ,gelişimi (Muppet şov .Susam sokağı )ve oynatımı ile ilgili çalışmalar
|
|
10) |
Vücut Kuklası nedir , tipleri ve dünyada bu teknikle çalışan topluluk ve sanatçılar hakkında bilgi ve oynatım şekillerinin kuklalar ile deneyimlenmesi
|
|
11) |
Çağdaş kukla teknikleri ile çalışan alanında deneyimli sanatçılar ve kuklaları hakkında bilgi ve bazı tekniklerin oynatımının deneyimlenmesi
|
|
12) |
Açık alanlarda ,geçit törenlerinde ,protestolarda kullanılan kuklalar ve bunları yapan tiyatro grupları hakkında bilgi ve birden fazla kişinin beraber kukla oynatmasının deneyimlenmesi
|
|
13) |
En gelişkin kukla oynatım tekniklerinden olan geleneksel Japon Bunraku kukla tiyatrosu hakkında bilgi ve oynatım denemeleri
|
|
14) |
Birçok farklı teknikte kuklanın birarada sahnede varolması üzerine bir laboratuar çalışması
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
4 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
4 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
4 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
4 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
4 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
4 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
3 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
|
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
4 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
4 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
4 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|