BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4140 Reklam Kampanyası Tasarımı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri reklam kampanyalarının tasarım, üretim ve uygulama aşamalarına hazırlamaktır. Ayrıca ders, kapsamlı ödevler ve anlatımlarla öğrencilerin reklam ve tasarımın çeşitli alanlarında başarılı olmalarını sağlayacak becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Öğrenciler bu derste başarılı reklam içeriği, kapsamlı sanatsal yaklaşım, metin, kavram piyasa analizi, ve yüksek kalite grafik, fotografik ve tipografik çalışmalar üretmeye fırsat bulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı reklam kampanyası tasarımları belirlemek
2) Reklam içeriği analiz etmek
3) Bir reklam kampanyası için grafik öğeleri tanımlamak
4) ATL ve BTL reklam tanımak
5) Reklam kampanyalarında grafik tasarım temellerini uygulamak.
6) Dijital yazılım becerileri geliştirmek
7) Yüksek kalitede bir reklam kampanyası tasarımı uygulamak

Dersin İçeriği

Reklam kampanyası grafikleri, reklam kampanyası ürünleri ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Reklam kampanyası tasarımı prensipleri
3) Güncel düzenlemelerin tartışılması
4) Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için ayrı olarak)
5) İlk reklam sayfa düzeni sunuşu
6) Final reklam sayfa düzeni sunuşu/ Kampanya düzenlemesi
7) Review and Process
8) ATL ve BTL için farklı tasarımlar
9) Gelişmiş tasarımların tartışılması
10) Araştırma/Tüm öğrenciler için tek marka
11) Kavram şeması
12) ATL sunuşu
13) BTL sunuşu
14) Konu tekrarı ve Süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com
The One Show- www.oneclub.org
Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com
Communications Arts- www.commarts.com
Mediacat
Kırmızı
Marketing Türkiye
Novum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Proje 2 16 32
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.