FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR5017 | Ortopedik Hastalıklar | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Cerrahi gerektiren veya gerektirmeyen ortopedik problemler ve kas iskelet sistem yaralanmalarının değerlendirilmesinde kullanılan temel yöntemlerin kavranmasını ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, patolojiye ve uygulanan cerrahiye özel ve duruma en uygun fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ortopedik problemleri tanımlayabilir • Ortopedideki kas- iskelet sistem yaralanmalarını ve dejeneratif eklem hastalıklarınıaçıklayabilir ve bunlarla ilgili komplikasyonları bilir. • Cerrahi gerektiren ortopedik durumlarda cerrahi işlem ile ilgili temel kavramları bilir vedikkat edilmesi gereken noktaların farkına varır. • Ortopedik problemlerde genel ve patolojiye özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrarve uygular. • Ortopedideki kas- iskelet sistem yaralanmaları ve dejeneratif durumlar ile ilgili genel tedaviprensiplerini bilir ve fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumların ihtiyacınıbelirleyebilir. • Cerrahi geçirmiş veya geçirmemiş hastalar için duruma ve patolojiye en uygun fizyoterapi verehabilitasyon programını belirler ve uygular. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının mesleki rol ve fonksiyonlarını yerine getirebilmek için gerekli teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -Ortopedik rehabilitasyona giriş | |
2) | -Kırık ve rehabilitasyonu -Ortopedik hastalıklarda değerlendirme | |
3) | -Omuzda sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları | |
4) | -Omuzda sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları | |
5) | -Dirsek ve el bileğinde sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları | |
6) | -Kalçada sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları | |
7) | -Ara sınav | |
8) | -Dizde sık görülen problemlerde rehabilitasyon yaklaşımları | |
9) | -Dizde sık görülen problemlerde rehabilitasyon yaklaşımları | |
10) | -Sık ayak bileği problemlerinde rehabilitasyon yaklaşımları | |
11) | -Sık görülen omurga problemlerinde rehabilitasyon yaklaşımları | |
12) | -Sık görülen omurga problemlerinde rehabilitasyon | |
13) | -Ortopedik rehabilitasyondagüncel yaklaşımlar | |
14) | -Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | •Ders Notları (Itslearning’e yüklenecektir), Will be added to Itslearning. |
Diğer Kaynaklar: | •Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt-3, Ortopedik Rehabilitasyon, Prof. Dr. Ayşe Karaduman, Prof. Dr.Öznur Tunca Yılmaz•Can F, Kaya D. Üst ve alt ekstremite eklem artroplastileri . (In) Tidy’s Fizyoterapi (eds).Yakut E,Kayıhan H., Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık Tic.Ltd.Şti., Bakanlıklar Ankara, Şubat 2008, Ss.401-421. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |