FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR5017 Ortopedik Hastalıklar Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Cerrahi gerektiren veya gerektirmeyen ortopedik problemler ve kas iskelet sistem yaralanmalarının değerlendirilmesinde kullanılan temel yöntemlerin kavranmasını ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, patolojiye ve uygulanan cerrahiye özel ve duruma en uygun fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Ortopedik problemleri tanımlayabilir
• Ortopedideki kas- iskelet sistem yaralanmalarını ve dejeneratif eklem hastalıklarınıaçıklayabilir ve bunlarla ilgili komplikasyonları bilir.
• Cerrahi gerektiren ortopedik durumlarda cerrahi işlem ile ilgili temel kavramları bilir vedikkat edilmesi gereken noktaların farkına varır.
• Ortopedik problemlerde genel ve patolojiye özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrarve uygular.
• Ortopedideki kas- iskelet sistem yaralanmaları ve dejeneratif durumlar ile ilgili genel tedaviprensiplerini bilir ve fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumların ihtiyacınıbelirleyebilir.
• Cerrahi geçirmiş veya geçirmemiş hastalar için duruma ve patolojiye en uygun fizyoterapi verehabilitasyon programını belirler ve uygular.

Dersin İçeriği

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının mesleki rol ve fonksiyonlarını yerine getirebilmek için gerekli teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Ortopedik rehabilitasyona giriş
2) -Kırık ve rehabilitasyonu -Ortopedik hastalıklarda değerlendirme
3) -Omuzda sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları
4) -Omuzda sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları
5) -Dirsek ve el bileğinde sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları
6) -Kalçada sık görülen hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları
7) -Ara sınav
8) -Dizde sık görülen problemlerde rehabilitasyon yaklaşımları
9) -Dizde sık görülen problemlerde rehabilitasyon yaklaşımları
10) -Sık ayak bileği problemlerinde rehabilitasyon yaklaşımları
11) -Sık görülen omurga problemlerinde rehabilitasyon yaklaşımları
12) -Sık görülen omurga problemlerinde rehabilitasyon
13) -Ortopedik rehabilitasyondagüncel yaklaşımlar
14) -Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Ders Notları (Itslearning’e yüklenecektir), Will be added to Itslearning.
Diğer Kaynaklar: •Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt-3, Ortopedik Rehabilitasyon, Prof. Dr. Ayşe Karaduman, Prof. Dr.Öznur Tunca Yılmaz•Can F, Kaya D. Üst ve alt ekstremite eklem artroplastileri . (In) Tidy’s Fizyoterapi (eds).Yakut E,Kayıhan H., Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık Tic.Ltd.Şti., Bakanlıklar Ankara, Şubat 2008, Ss.401-421.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3