LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3140 Görsel Tasarımda Mekan Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı insanların yapılı ya da yapısız, gerçek ya da sanal, iki ya da üç boyutlu mekanla yaşadığı deneyim ile bağlantılı olarak çeşitli disiplinler üzerinden görsel çalışmalar örneklendirerek aktarmaktır. Mekan/uzam teorileri, görsel tasarım mecralarında çeşitlilikle kavramsallaşarak tanımlanır. Mekan çalışmaları görsel iletişim alanında önemli bir yer tutmaktadır. Ders mekan ve yer kavramları üzerinde yoğunlaşarak farklı kültürlerin analizini ele almayı amaçlar. Mekan anlayışı temsil ve görsel ifade yolları ile araştırılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı alan (boşluk)mekan/uzam tanımları ile ilgili anlayış geliştirirler.
2) İstanbul kent mekanı için eleştirel düşünce becerisi sergilerler.
3) İstanbul’daki kültürel yapı alanlarını açığa çıkarabilirler.
4) Kent mekanının görsel unsurlarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analiz edebilirler.
5) Görsel ifade üzerinden etkili bir şekilde iletişim kurabilirler.
6) Çeşitli mecralarda çalışmak için kullanılan görsel becerileri uygulayabilirler.
7) İzleyicilerin profillerini tespit edip başarılı bir şekilde sunum yapabilirler.

Dersin İçeriği

Öğrencilere dönem boyunca farklı mecralarda (boşluk)mekan/uzam kullanımları ve tanımı, sunumlar aracılığıyla anlatılmakta ve final projelerinde (boşluk)mekan/uzam kavramına hakim bir sunum gerçekleştirmeleri, üretimde bulunmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders programına bakış ve beklentiler
2) Duyular ve İstanbul
3) İstanbul’da mekan/uzam ve yer karamları
4) İstanbul’un kamusal ve özel mekanları
5) Istanbul ‘da “Non-places”
6) İstanbul’un Sesleri: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
7) İstanbul’u Sarmak/Paketlemek: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
8) Görsel Konsept Geliştirme: İstanbul Projesi Grup tartışmaları, eleştiriler: yapısal bütünlük ve sergileme estetiği için tasarım. 3 Boyutlu formlara/yüzeylere tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemeleri adapte etmek.
9) Proje incelemesi
10) Edebi Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
11) Zaman-bazlı Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
12) Ses - Görsel Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
13) Kentsel Ekranlar ve Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
14) Etkileşimli Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Macken, M. (2018). Binding Space: The Book as Spatial Practice (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781351266444
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 13 40
Ara Sınavlar 2 7
Final 1 10
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak