FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR5003 | Muskuloskeletal Rehabilitasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Muskuloskeletal sistem ile ilgili yapıların anatomisi, fizyolojisi, patolojisi ve hastalıklarında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları, Motor kontrol Segmental motor inervasyon, Genel fiziksel değerlendirme, Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi, Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi, Spinal mobilite, Postüral varyasyonlar, Genel problemler, Omurga ve pelvis, Üst ekstremite, Alt ekstremite, Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım, Kronik ağrıda yaklaşım, Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Muskuloskeletal sistemin oluşumlarını ve işleyişini listeler. Muskuloskeletal sistem patolojilerini özetler. Muskuloskeletal sistem fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır. Omurga ve pelvisin tedavisinde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını özetler. Üst ve alt ekstremiye yönelik tedavi yöntemlerini ayırt eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Derse giriş | |
3) | Alt Ekstremite Sorunları | |
4) | Alt Ekstremite Sorunları | |
5) | Alt Ekstremite Sorunları | |
6) | Üst Ekstremite Sorunları | |
7) | Ödev Teslim | |
8) | Üst Ekstremite Sorunları | |
9) | Üst Ekstremite Sorunları | |
10) | Üst Ekstremite Sorunları | |
11) | Omurga Sorunları | |
12) | Omurga Sorunları | |
13) | Omurga Sorunları | |
14) | Ödev Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Musculoskeletal Examination. Ed: Gross JM, Fetto J, Rosen E. Wıley&Backwell, 2009 2. Evidence-based Management of Acute musculoskeletal Pain. Australian Academic Press Pty Ltd. Brisbane, 2003 3. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011 4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Genel Fizyoterapi. Pelikan 2016 5. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016 6. Evcik D. Kas İskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme. 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |