FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR5003 Muskuloskeletal Rehabilitasyon Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Muskuloskeletal sistem ile ilgili yapıların anatomisi, fizyolojisi, patolojisi ve hastalıklarında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders;
Muskuloskeletal sistem oluşumları,
Motor kontrol Segmental motor inervasyon,
Genel fiziksel değerlendirme,
Muskuloskeletal sistem değerlendirmesi,
Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,
Spinal mobilite,
Postüral varyasyonlar,
Genel problemler,
Omurga ve pelvis,
Üst ekstremite,
Alt ekstremite,
Akut kas-iskelet ağrıda yaklaşım,
Kronik ağrıda yaklaşım,
Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir.

Dersin İçeriği

Muskuloskeletal sistemin oluşumlarını ve işleyişini listeler.
Muskuloskeletal sistem patolojilerini özetler.
Muskuloskeletal sistem fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır.
Omurga ve pelvisin tedavisinde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını özetler.
Üst ve alt ekstremiye yönelik tedavi yöntemlerini ayırt eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Derse giriş
3) Alt Ekstremite Sorunları
4) Alt Ekstremite Sorunları
5) Alt Ekstremite Sorunları
6) Üst Ekstremite Sorunları
7) Ödev Teslim
8) Üst Ekstremite Sorunları
9) Üst Ekstremite Sorunları
10) Üst Ekstremite Sorunları
11) Omurga Sorunları
12) Omurga Sorunları
13) Omurga Sorunları
14) Ödev Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Musculoskeletal Examination. Ed: Gross JM, Fetto J, Rosen E. Wıley&Backwell, 2009
2. Evidence-based Management of Acute musculoskeletal Pain. Australian Academic Press Pty Ltd. Brisbane, 2003
3. Therapeutic Exercises. Ed: Hall CM&Brody LT. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2011
4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Genel Fizyoterapi. Pelikan 2016
5. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016
6. Evcik D. Kas İskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme. 2008

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 3
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 3
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3