REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4627 Deney Tasarımlarıyla Tüketici Davranışına Yakınsamalar Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Yakınsayan araştırmalar, adından da anlaşılacağı gibi, bir fenomen, kavram veya olguyu; onun dinamiğini açıklayabilecek çok az (çoğunlukla tek) fakat etkin ve pratik değişkenle (referans noktasıyla) tahmin etmeye çalışır. Diğer bir deyişle, bilim evreninin bir bölgesinde bulunan bir fenomen/kavram/olgudan, yine bilim evreninde bulunan ve asıl merak edilen başka bir fenomen/kavram/olgunun bulunduğu bölgeye, mümkün olduğu kadar küçük bir yaklaşma hatasıyla bir solucan delik açarak ulaşmaya çalışır. Bazen de bir fenomen/kavram veya olguya, başka bir fenomen/kavram veya olgudan solucan delik açılamayacağını göstermeyi hedefler. Bu doğrultuda bu dersin hedefi, tüketici davranışları evrenine, farklı noktalardan açılabilecek olası solucak deliklerini özgün deney tasarımlarıyla keşfetmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SPSS'e soru ve veri girişini tamamlayabilir,
2) Nicel araştırmadaki fark testlerini (Ki-Kare, T-Test, ANOVA…) tanır ve birbirinden ayırt edebilir,
3) Yaratıcı deneyler tasarlayıp uygulayabilir,
4) Tüketici ve insan davranışlarını yeni ve özgün bakış açılarıyla gözlemleyebilir,
5) Elde ettiği araştırma bulgularını, tek sayfalık bir raporda özetleyebilir.

Dersin İçeriği

SPSS'e soru ve verilerin girilmesi, deney tasarımı, deney tasarımında kullanılan fark testleri, yeni ve özgün deney tasarlama uygulamaları, deney sonuçlarının özet bir rapora dönüştürülmesi, tüketici davranışlarının gözlenmesi ve analiz edilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma - Ders planı (syllabus) hakkında görüş alışverişi - tüketici davranışına yakınsayan 1 tane örnek deney tasarımı
2) Deney nedir? Deney tasarımıyla ilgili temel terimler ve bilgiler
3) Soru sormanın önemi, tüketici davranışlarını sorgulamak, sorgulayan ve yakınsayan yeni deney tasarımı örnekleri
4) Sizlerin deney tasarımları-1, SPSS'e değişken ve veri girişi
5) Sizlerin deney tasarımları-2, istatistiksel fark testlerine giriş
6) Sizlerin deney tasarımları-3, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
7) Sizlerin deney tasarımları-4, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
8) Sizlerin deney tasarımları-5, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
9) Sizlerin deney tasarımları-6, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
10) Sizlerin deney tasarımları-7, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
11) Sizlerin deney tasarımları-8, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
12) Sizlerin deney tasarımları-9, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
13) Sizlerin deney tasarımları-10, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
14) Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için yönlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları / Kitaplar:

•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (tercihen: 9th Edition, Wiley, 2017)

Diğer Kaynaklar:

•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.

•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics

•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013."
Diğer Kaynaklar: Course Notes / Textbooks:

•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (Preferably: 9th Edition, Wiley, 2017)

References:

•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.

•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics

•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 10 4 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 5
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 1
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 5
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3