ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3125 | Geleneksel ve Modern Türk Sanatları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, geleneksel Türk sanatlarını Batı sanatı ve tasarım perspektifinde incelemeyi hedefler. Bu yolla çağdaş sanatçılar üzerindeki geleneksel etkiler, Doğu Asya, Ortadoğu ve Afrika geleneksel sanatlarının etkileri ile kıyaslamalı olarak araştırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatı biçimlerini ayrımsayabileceklerdir. a.Tezhip b.Ebru c.Hat d.Mimaride cam ve ahşap işçiliği e.Çinicilik f.Dokuma ve halı g.Seramik h.Yerel el sanatları II.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatlarından etkilenen çağdaş sanatçıları tanıyacaklardır. III.Öğrenciler diğer kültürlere ait geleneksel biçimlerin çağdaş sanatta kullanımını öğreneceklerdir. a. Japon ve Doğu Asya sanatında geleneksel bileşenler b. Ortadoğu ülkeleri sanatında geleneksel bileşenler c. Afrika sanatında geleneksel bileşenler |
Ders iki bölümlü olarak yapılandırılmıştır. İlk periyodda, Türk sanatının geleneksel formları ile ilgili bilgiler aktarılır. İkinci bölümde, çağdaş sanat ve tasarımda geleneksel motiflerin, materyallarin, tekniklerin ya da stillerin kullanımı ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tezhip; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
2) | Hat Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
3) | Ahşap ve cam işleri; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
4) | Çinicilik ve seramik eşyalar; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
5) | Sultanahmet Camii’n saha gezisi | |
6) | Ebrû; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
7) | Yerel el sanatları | |
8) | Proje 1 için Türk ve İslam Eserleri Müzesi’ne saha gezisi Assignment: Proje 1; Geleneksel Türk sanatlarının motif ve formalarını içeren orijinal bir sanat eseri içi bir bağlam oluşturma | |
9) | Uzakdoğu Asya çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
10) | Ortadoğu çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
11) | Afrika ve Amerika çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
12) | Proje 1 Sunumları | |
13) | Çağdaş sanatta geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı. | |
14) | Tasarım alanında geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 50 |
Arazi Çalışması | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | 3 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 37 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Proje | 6 | 28 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |