ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3125 | Geleneksel ve Modern Türk Sanatları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, geleneksel Türk sanatlarını Batı sanatı ve tasarım perspektifinde incelemeyi hedefler. Bu yolla çağdaş sanatçılar üzerindeki geleneksel etkiler, Doğu Asya, Ortadoğu ve Afrika geleneksel sanatlarının etkileri ile kıyaslamalı olarak araştırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatı biçimlerini ayrımsayabileceklerdir. a.Tezhip b.Ebru c.Hat d.Mimaride cam ve ahşap işçiliği e.Çinicilik f.Dokuma ve halı g.Seramik h.Yerel el sanatları II.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatlarından etkilenen çağdaş sanatçıları tanıyacaklardır. III.Öğrenciler diğer kültürlere ait geleneksel biçimlerin çağdaş sanatta kullanımını öğreneceklerdir. a. Japon ve Doğu Asya sanatında geleneksel bileşenler b. Ortadoğu ülkeleri sanatında geleneksel bileşenler c. Afrika sanatında geleneksel bileşenler |
Ders iki bölümlü olarak yapılandırılmıştır. İlk periyodda, Türk sanatının geleneksel formları ile ilgili bilgiler aktarılır. İkinci bölümde, çağdaş sanat ve tasarımda geleneksel motiflerin, materyallarin, tekniklerin ya da stillerin kullanımı ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tezhip; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
2) | Hat Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
3) | Ahşap ve cam işleri; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
4) | Çinicilik ve seramik eşyalar; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
5) | Sultanahmet Camii’n saha gezisi | |
6) | Ebrû; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar | |
7) | Yerel el sanatları | |
8) | Proje 1 için Türk ve İslam Eserleri Müzesi’ne saha gezisi Assignment: Proje 1; Geleneksel Türk sanatlarının motif ve formalarını içeren orijinal bir sanat eseri içi bir bağlam oluşturma | |
9) | Uzakdoğu Asya çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
10) | Ortadoğu çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
11) | Afrika ve Amerika çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi | |
12) | Proje 1 Sunumları | |
13) | Çağdaş sanatta geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı. | |
14) | Tasarım alanında geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 50 |
Arazi Çalışması | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | 3 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 37 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Proje | 6 | 28 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |