ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3631 | Proje Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı "proje yönetimi" konsepti içerisinde yaşamdaki (ve reklamcılıktaki) birçok projenin nasıl tasarlanabileceği becerisini öğrencilere kazandırmaktır. Diğer bir deyişle,dersin amacı,kendi düğünlerinin organizasyonundan bir reklam kampanyası tasarımına kadar birçok farklı proje tasarımının hangi aşamalardan meydana geldiğini, proje yönetiminin temel kavramları eşliğinde öğrencilere aktarmak ve iyi bir proje yöneticisi olmalarına aracılık etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Projenin ne olduğunu kavrama 2) Proje yönetiminin ne olduğunu ayırt etme 3) Proje yaşam eğrisini açıklama 4) Bir projenin sosyal paydaşlarını tanımlama 5) Verilen herhangi bir projeye, projeye başlama kurallarını uygulama 6) Bir proje planı geliştirme 7) Bir projenin nasıl yürütüleceğini analiz etme 8) Herhangi bir projenin nasıl kontrol edilebileceğine karar verme 9) Bir projenin iletişiminin nasıl sağlanacağını formüle etme 10)Bir projenin nasıl sonlandırılacağını organize etme 11)Verilen herhangi bir projeyi değerlendirme 12)Bir projeyi tasarlama 13)Bir projeyi yönetme |
Ders çift yönlü işlenecektir, bir yandan proje yönetimi konusunda teorik bilgi edinirken, bir yandan da örnek olaylar çözümleyecekler ve gerçek hayattan kendi projelerini tasarlamaya yönelik pratik yapacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | ||
2) | Proje nedir? Proje yönetimi nedir? Projede rol alan oyuncular: kim kimdir? | |
3) | Proje yaşam eğrisi | |
4) | kapsam yönetimi | |
5) | kapsam yönetimi paydaş analizi & yönetimi | |
6) | Paydaş analizi & yönetimi | |
7) | İş Ayrışım Yapısı (WBS) ve Örgütlemesel Ayrışım Yapısı (OBS). Projelerin Farklı Örgütsel Yapılarda Yer Alışları | |
8) | Quiz- Tekrar- Önceki Konuları Pekiştirme veya Yakalama | |
9) | Risk yönetimi | |
10) | Risk yönetimi Proje bütçelendirme | |
11) | PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi” | |
12) | PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi” & Kaynak dağıtımı | |
13) | Proje İzleme/Takip ve Kontrol Döngüsü. Bir projenin nasıl kontrol edileceğine karar verilmesi. Kontrolle ulaşılmak istenen temel amaçlar. | |
14) | Bir projenin nasıl sonlandırılacağının organize edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Project Management: A Managerial Approach, Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel Jr.,2011. Managing Projects Large and Small: The Fundamental Skills to Deliver on budget and on Time by Richard Luecke, Harvard Business School Press (March 31, 2004) / Proje Yönetimi,Richard Luecke, Türkiye İş Bankası Yayınları,2009. |
Diğer Kaynaklar: | The Principles of Project Management (SitePoint: Project Management), Mari Williams, 2008. Project Management Case Studies,Harold Kerzner,2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 8 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 8 | 3 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |