REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3631 Proje Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı "proje yönetimi" konsepti içerisinde yaşamdaki (ve reklamcılıktaki) birçok projenin nasıl tasarlanabileceği becerisini öğrencilere kazandırmaktır. Diğer bir deyişle,dersin amacı,kendi düğünlerinin organizasyonundan bir reklam kampanyası tasarımına kadar birçok farklı proje tasarımının hangi aşamalardan meydana geldiğini, proje yönetiminin temel kavramları eşliğinde öğrencilere aktarmak ve iyi bir proje yöneticisi olmalarına aracılık etmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projenin ne olduğunu kavrama
2) Proje yönetiminin ne olduğunu ayırt etme
3) Proje yaşam eğrisini açıklama
4) Bir projenin sosyal paydaşlarını tanımlama
5) Verilen herhangi bir projeye, projeye başlama kurallarını uygulama
6) Bir proje planı geliştirme
7) Bir projenin nasıl yürütüleceğini analiz etme
8) Herhangi bir projenin nasıl kontrol edilebileceğine karar verme
9) Bir projenin iletişiminin nasıl sağlanacağını formüle etme
10)Bir projenin nasıl sonlandırılacağını organize etme
11)Verilen herhangi bir projeyi değerlendirme
12)Bir projeyi tasarlama
13)Bir projeyi yönetme

Dersin İçeriği

Ders çift yönlü işlenecektir, bir yandan proje yönetimi konusunda teorik bilgi edinirken, bir yandan da örnek olaylar çözümleyecekler ve gerçek hayattan kendi projelerini tasarlamaya yönelik pratik yapacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
1)
2) Proje nedir? Proje yönetimi nedir? Projede rol alan oyuncular: kim kimdir?
3) Proje yaşam eğrisi
4) kapsam yönetimi
5) kapsam yönetimi paydaş analizi & yönetimi
6) Paydaş analizi & yönetimi
7) İş Ayrışım Yapısı (WBS) ve Örgütlemesel Ayrışım Yapısı (OBS). Projelerin Farklı Örgütsel Yapılarda Yer Alışları
8) Quiz- Tekrar- Önceki Konuları Pekiştirme veya Yakalama
9) Risk yönetimi
10) Risk yönetimi Proje bütçelendirme
11) PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi”
12) PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi” & Kaynak dağıtımı
13) Proje İzleme/Takip ve Kontrol Döngüsü. Bir projenin nasıl kontrol edileceğine karar verilmesi. Kontrolle ulaşılmak istenen temel amaçlar.
14) Bir projenin nasıl sonlandırılacağının organize edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Project Management: A Managerial Approach, Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel Jr.,2011.

Managing Projects Large and Small: The Fundamental Skills to Deliver on budget and on Time by Richard Luecke, Harvard Business School Press (March 31, 2004) /
Proje Yönetimi,Richard Luecke, Türkiye İş Bankası Yayınları,2009.
Diğer Kaynaklar: The Principles of Project Management (SitePoint: Project Management), Mari Williams, 2008.

Project Management Case Studies,Harold Kerzner,2009

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 8 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 8 3 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 1
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 3
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 1