MÜZİK (YL) (TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC5013 Müzik Teorisi I Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN
Dersin Amacı: Bu ders, müzik teorisinin tarihsel temellerini aktarırken, öğrencilerin çeşitli dönemlere ve zorluk seviyelerine ait müzik eserlerinin analizini gerçekleştirmelerine imkan sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Lisans derslerinin ötesine geçerek daha ayrıntılı teorik bilgi kazanır.
Bu teorileri sadece ezberlemek yerine tarihsel gelişimi ve işleyiş disiplini hakkında bilgi sahibi olur.
Farklı dönem ve stil müzik eserlerini hem anlama hem de analizini yapabilme becerisinin temellerini kazanır.
Müzik teorisi disiplini altında analiz ve araştırma konusunda deneyim kazanır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisine giriş: Temel teori konularının tekrarı ve genel değerlendirme.
Analizde kullanılan temel konuların pekiştirilmesi.
Antik Yunan'da müzik teorisi.
Ortaçağ müziği: Tarih, yazı, algı, organum, discantus ve kontrpuan.
Rönesans müziği: dönüşüm, yazı, analiz ve kontrpuan üzerine temellenen eğitim sistemi.
Bu sırada Avrupa dışında: Osmanlı'da müzik teorisine genel bakış.
Ritmik notasyon ve tarihsel gelişimi.
Akort sistemleri ve tampereman.
17. yüzyıl - 19. yüzyıl arası tonal organizasyon ve ikili tonal alan düşüncesi.
Armonik analiz ve tonal analizde form/ifade bağlantısı.
Armonik analiz ve form bağlantısı (devam).
Tema ve motif analizi. Örnekler ve uygulama.
Genel Tekrar.
Öğrenci sunumları ve dönem çalışması teslimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik teorisine giriş: Temel teori konularının tekrarı ve genel değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Christensen, T. (Ed.). (2002). The Cambridge History of Western Music Theory. Cambridge: Cambridge University Press. http://doi.org/10.1017/CHOL9780521623711

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı