Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Max/Msp yazılımın kültürel tarihi. Max Matthews. Kaynaklar ve Max arayüzüne giriş.
|
|
2) |
Data tipleri, mesaj önceliği, kısayollar, MIDI programlama.
|
|
3) |
Dizici (sequencer) paradigmaları, olasılıksal dizici, en çok kullanılan Max objeleri.
|
|
4) |
Proje 1: Adım dizici.
|
|
5) |
Msp’ye giriş. Max ve Msp objelerinin farkı. Temel objeler ve kavramlar.
|
|
6) |
Eksiltici ve FM sentezleme. Ses hafızası, ses dosyası geri çalımı ve wavetable paradigmaları. Geciktirme ve tekrar efektleri.
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Max ve Msp. Modülasyon sinyalleri. Audio ve data arasındaki fark, optimizasyon.
|
|
9) |
Polifoni, proje yönetimi, bpatcher ile yeniden kullanabilir sinyal işleyiciler tasarlama.
|
|
10) |
Proje 2: Max’de bireysel bir modüler paradigma oluşturulması.
|
|
11) |
MC (multichannel) objelerinin kullanımı.
|
|
12) |
Karmaşık modülatör sinyalleri.
|
|
13) |
Örnekler ve workshop.
|
|
14) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
3 |
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
5 |
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
4 |
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
4 |
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
2 |
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
3 |
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
2 |
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
2 |
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
4 |
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
1 |