MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC3720 | Görsel Medya için Ses Tasarımı | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LAÇİN ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Bu ders, ses tasarımının temel kavramlarını tanıtarak görsel projeler için sesin işlevlerini analitik ve pratik bir yaklaşımla öğrencilere öğretmeyi amaçlar. Ders, gösterimler, dinleme oturumları, görsel-işitsel sahne analizi ve ses tasarımı ödevleri aracılığıyla temel ses yazılımı bilgisi ve ses kayıt/üretim süreçlerini kapsar. Öğrenciler, kısa video klipleri kullanarak birer dakikalık film/oyun sahneleri için ses tasarımı projeleri üzerinde çalışarak pratik deneyim kazanır. Bu ders aynı zamanda müzik alanında teorik ve pratik çalışmalar yapan öğrencilere ses farkındalığı kazandırmayı ve görsel-işitsel bağlantıları geliştirmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrencilere ses konusunda farkındalık kazandırmayı ve görsel-işitsel bağlantıları geliştirmelerini sağlar. 2) Görsel medyaya ses tasarımı yapmak için kavramsal altyapı oluşturmalarına ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olur. 3) Öğrencilere görsel-işitsel analiz yapma becerisi kazandırır. 4) Pratik uygulamalara geçerek ses tasarımı yapmaları için teknik bilgi sağlar. 5) Dönem çıktısı olarak, birer dakikalık film/oyun sahneleri için ses tasarım projeleri gerçekleştirir. 6) Öğrencilerin yaratıcı ve teknik yönlerini bir araya getirerek, ses tasarımı alanında yetkinliklerini geliştirmelerini sağlar. |
Bu derste ses ve görsel ilişkisi, film için ses kullanımın tarihi, ve filmde sesin temel unsurları konuşulur. Temel edit yöntemlerş kullanılarak stüdyoda uygulamalı ses tasarımı projesi yürütülür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve işleyişi hakkında genel bilgilendirme | |
2) | Ses ve duyma mekanizması teorilerine genel bakış | |
3) | Ses ve görsel ilişkisi, bu keşisimdeki çeşitli üretimlerin değerlendirilmesi | |
4) | Film için ses kullanımının tarihi | |
5) | Filmde sesin temel unsurları, örnekler üzerinden tartışmalar | |
6) | Görsel işitsel üretimler, enstalasyon üretimleri, güncel arayüz örnekleri | |
7) | Ara Sınav Sunumları: Görsel İşitsel Analiz | |
8) | Temel Ses Tasarımı 1 (Örnek arayüze genel bakış, ses kütüphaneleri, spotting, temel edit yöntemleri ve kısayolları) | |
9) | Stüdyoda diyalog kaydetme (Stüdyo ve proje hazırlığı) | |
10) | Stüdyoda foley kaydetme (Stüdyo ve proje hazırlığı, prop hazırlama, spotting) | |
11) | Temel Ses Tasarımı 2 (Noise Reduction) | |
12) | Temel Ses Tasarımı 3 (Eq, Compressor, Reverb, Delay) | |
13) | Final Proje Uygulama: 1 dakikalık film/oyun/video sanatı vb. için ses tasarımı | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | 3 |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 5 |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | 4 |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 4 |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | 2 |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | 3 |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | 2 |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | 2 |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | 4 |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. | 1 |