MÜZİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC3720 Görsel Medya için Ses Tasarımı Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi LAÇİN ŞAHİN
Dersin Amacı: Bu ders, ses tasarımının temel kavramlarını tanıtarak görsel projeler için sesin işlevlerini analitik ve pratik bir yaklaşımla öğrencilere öğretmeyi amaçlar. Ders, gösterimler, dinleme oturumları, görsel-işitsel sahne analizi ve ses tasarımı ödevleri aracılığıyla temel ses yazılımı bilgisi ve ses kayıt/üretim süreçlerini kapsar. Öğrenciler, kısa video klipleri kullanarak birer dakikalık film/oyun sahneleri için ses tasarımı projeleri üzerinde çalışarak pratik deneyim kazanır. Bu ders aynı zamanda müzik alanında teorik ve pratik çalışmalar yapan öğrencilere ses farkındalığı kazandırmayı ve görsel-işitsel bağlantıları geliştirmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilere ses konusunda farkındalık kazandırmayı ve görsel-işitsel bağlantıları geliştirmelerini sağlar.
2) Görsel medyaya ses tasarımı yapmak için kavramsal altyapı oluşturmalarına ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olur.
3) Öğrencilere görsel-işitsel analiz yapma becerisi kazandırır.
4) Pratik uygulamalara geçerek ses tasarımı yapmaları için teknik bilgi sağlar.
5) Dönem çıktısı olarak, birer dakikalık film/oyun sahneleri için ses tasarım projeleri gerçekleştirir.
6) Öğrencilerin yaratıcı ve teknik yönlerini bir araya getirerek, ses tasarımı alanında yetkinliklerini geliştirmelerini sağlar.

Dersin İçeriği

Bu derste ses ve görsel ilişkisi, film için ses kullanımın tarihi, ve filmde sesin temel unsurları konuşulur. Temel edit yöntemlerş kullanılarak stüdyoda uygulamalı ses tasarımı projesi yürütülür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve işleyişi hakkında genel bilgilendirme
2) Ses ve duyma mekanizması teorilerine genel bakış
3) Ses ve görsel ilişkisi, bu keşisimdeki çeşitli üretimlerin değerlendirilmesi
4) Film için ses kullanımının tarihi
5) Filmde sesin temel unsurları, örnekler üzerinden tartışmalar
6) Görsel işitsel üretimler, enstalasyon üretimleri, güncel arayüz örnekleri
7) Ara Sınav Sunumları: Görsel İşitsel Analiz
8) Temel Ses Tasarımı 1 (Örnek arayüze genel bakış, ses kütüphaneleri, spotting, temel edit yöntemleri ve kısayolları)
9) Stüdyoda diyalog kaydetme (Stüdyo ve proje hazırlığı)
10) Stüdyoda foley kaydetme (Stüdyo ve proje hazırlığı, prop hazırlama, spotting)
11) Temel Ses Tasarımı 2 (Noise Reduction)
12) Temel Ses Tasarımı 3 (Eq, Compressor, Reverb, Delay)
13) Final Proje Uygulama: 1 dakikalık film/oyun/video sanatı vb. için ses tasarımı
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 5 45
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. 3
2) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. 5
3) Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. 4
4) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. 4
5) Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. 2
6) Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. 3
7) Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma 2
8) Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. 2
9) Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. 4
10) Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. 1