MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC3713 | Popüler Müzikte Stil ve Yorum | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN |
Dersin Amacı: | Popüler müzik eserlerinin dönemsel yorumlarının ayrımı ve stil, estetik, artistik açılardan sahnede sunumunun sağlıklı şekilde gerçekleştirilebilmesi amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Canlı eşlik (Pİyano/ gitar, orkestra) ile solist olarak şarkı söyleyebilme uyumu kazanır. 2) Birden fazla kişi ile doğru stilde toplu şarkı söyleyebilme becerisi kazanır. 3) Doğru entonasyon geliştirir. 4) Giriş, çıkışlar ve doğru zamanlama konularındaki becerisini geliştirir. 5) Popüler dönem repertuvarını ve stile uygun yorumunu geliştirir. 6) Orkestra ile ya da diğer toplu şarkı performanslarında sahne hakimiyeti kazanır. |
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun olarak Popüler Müzik repertuarından farklı stillerde eserler seçilir ve gitar, piyano ve orkestra eşlikli solo icra stilleri üzerine çalışılır. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, deney ve uygulama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERS İÇİN POPÜLER DÖNEME AİT ÇALIŞILACAK ESERLERİN SEÇİLMESİ | |
2) | SEÇİLEN ESERLERE AİT DÖNEMSEL ALT YAPININ OLUŞTURULMASI | |
3) | GİTAR / PİYANO EŞLİKLİ UYGULAMAYA GEÇİŞ | |
4) | GİTAR / PİYANO EŞLİKLİ UYGULAMA 1 | |
5) | GİTAR/ PİYANO EŞLİKLİ UYGULAMA 2 | |
6) | GİTAR/ PİYANO EŞLİKLİ UYGULAMA 3 | |
7) | ARA SINAV | |
8) | GRUP EŞLİKLİ UYGULAMAYA GEÇİŞ | |
9) | GRUP EŞLİKLİ UYGULAMA 1 | |
10) | GRUP EŞLİKLİ UYGULAMA 2 | |
11) | GRUP EŞLİKLİ UYGULAMA 3 | |
12) | ORKESTRA EŞLİKLİ UYGULAMAYA GEÇİŞ | |
13) | SOLO VE ENSEMBLE- ORKESTRA EŞLİKLİ UYGULAMA | |
14) | FİNAL KONSERİ |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Popüler Müziği Anlamak · Yazar: Ayhan Erol · Yayınevi: Bağlam Yayıncılık · İlk Baskı Yılı: 2002 · Dil: Türkçe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | 4 |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 4 |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | 5 |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 3 |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | 2 |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | 1 |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | 3 |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | 3 |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | 3 |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. | 2 |