MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC3711 | Ses Sağlığı | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN |
Dersin Amacı: | Bu derste, müzik öğrencilerinin hem genel anlamda ses ve ses üretimine dair, hem de insan sesi bağlamında sesin üretildiği ortamın sağlığı ve devamlılığını sağlamak amacıyla nasıl korunabileceği hususunda bilgi ve deneyim kazanmaları amaçlanır. Bunun yanısıra özellikle Vibrato, Tremolo, Trill gibi müzikte önemli tekniklerin ses üretimi ve sağlığı açısından incelenmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ses üretimine dair bilimsel olarak bir bilgi ve kavrayış edinir 2) Ses sağlığını nasıl koruyabileceğini öğrenir 3) Doğru entonasyon ve ses kullanımı geliştirir. 4) Ses register ve mutasyon konularında bilgi ve deneyimini geliştirir. 5) İlgili vokal repertuvarın dönemi ve stiline uygun olarak sağlıklı ses kullanımını tanır 6) Değişik ses eğitimi yöntemlerini tanır |
Bu derste ses ve ses üretiminin temelleri işlenmektedir. İnsan solunum sistemi, insan sesi, ses eğitiminin temel unsurları, ses eğitimi yöntemleri, ses grupları, seslerin sınıflandırılması, çeşitli vokal tekniklerinin üretiminde ses sağlığının korunması konularında tartışmalar yapılır. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, deney ve uygulama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ses nedir? | |
2) | Ses sağlığı, bakımı ve korunması | |
3) | Ses hastalıkları, ses kusurları | |
4) | İnsanda Solunum Sistemi | |
5) | İnsanda Ses Sistemi | |
6) | Sesin Oluşumu | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Şan Eğitimi özelinde ses eğitimine giriş | |
9) | Ses Eğitiminin Temel Öğeleri 1 | |
10) | Ses Eğitiminin Temel Öğeleri 2 | |
11) | Ses Eğitimi Yöntemleri | |
12) | Mutasyon ve Çocukluk Dönemi | |
13) | Ses Grupları. Registerler, Seslerin Sınıflandırılması, Sesler ve Anatomik yapı | |
14) | Vibrato, Tremolo, Trill |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi veren Öğretim Görevlisinin hazırladığı notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Sesimiz - Eğitimi ve Korunması· Yazar: Gül Sabar · Yayınevi: Pan Yayıncılık · İlk Baskı Yılı: 2008 · Dil: Türkçe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | 2 |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 1 |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | 4 |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 2 |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | 1 |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | 5 |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | 1 |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | 2 |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | 4 |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. | 5 |