KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KHK5212 İdari Yargılamada Hukuk Muhakemeleri Kanunu Hükümlerinin Uygulama Alanı Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MERAKLI YAYLA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MERAKLI YAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: İdari Yargılama Hukuku'na ilişkin genel ilkeler ile Medeni Usul Hukuku'na ilişkin ilkeler birlikte değerlendirilerek İYUK m. 31'de HMK'ya yapılan atfın kapsamındaki düzenlemelerin incelenir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İdari yargılama hukukunda uygulanan medeni usul hukuku kavramlarını yorumlar.
İdari yargılama hukuku ile medeni usul hukuku ilkelerinin aynı ve farklı yönlerini analiz eder.
İdari yargılamada uygulanan Hukuk Muhakemeleri Hükümlerini açıklar.

Dersin İçeriği

YUK m. 31 hükümlerinin genel olarak değerlendirilmesi; İdari Yargılama Hukuku ve Medeni Usul Hukuku'na hakim olan ilkelerin karşılaştırılması; Hakimin yasaklılığı ve reddi; dava ehliyeti, taraf ehliyeti, vekalet ve teminat, müdahale ve ihbar; duruşma; karşı dava; ıslah; deliller; davaya son veren taraf işlemleri; yargılama giderleri ve adli yardım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İYUK m. 31 hükümlerinin genel olarak değerlendirilmesi -
2) İdari Yargılama Hukuku ve Medeni Usul Hukuku'na hakim olan ilkelerin karşılaştırılması -
3) Hakimin yasaklılığı ve reddi
4) Dava ehliyeti, taraf ehliyeti -
5) Vekalet ve Teminat
6) Müdahale ve ihbar
7) Duruşma
8) Karşı dava
9) Islah
10) Deliller
11) Davaya son veren taraf işlemleri
12) Yargılama Giderleri ve Adli Yardım
13) Sunumlar Hakkında Genel değerlendirme
14) Sunumlar hakkında genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Kaynaklar Kitaplar:-Çağlayan Ramazan İdari Yargılama Hukuku Ekin Yayınevi, 2020.
- Kaplan Gürsel, İdari Yargılama Hukuku, Ekin Yayınevi, 2020 -Yıldırım Turan, İdari Yargı, Beta Yayınevi, 2010 -Akyılmaz Bahtiyar/ Sezginer Murat/ Kaya Cemil, İdari Yargılama Hukuku, Seçkin Yayınevi, 2023.• Pekcanıtez Hakan/ Atalay Oğuz/ Özekes Muhammet, Medenî Usûl Hukuku Ders Kitabı, Oniki Levha Yayınevi, İstanbul, 2022.
• Tanrıver Süha, Medenî Usûl Hukuku, C. I, 4. Bası, Yetkin Yayınevi, Ankara, 2021.
• Tanrıver Süha, Medenî Usûl Hukuku, C. II, 2. Bası, Yetkin Yayınevi, Ankara, 2022.
• Kuru Baki, Medenî Usûl Hukuku Ders Kitabı, Yetkin Yayınevi, Ankara, 2022.
• Arslan Ramazan/ Yılmaz Ejder/ Taşpınar Ayvaz Sema/ Hanağası Emel, Medenî Usûl Hukuku, Yetkin Yayınevi, Ankara, 2022.
• Atalı Murat/ Ermenek İbrahim/ Erdoğan Ersin, Medenî Usûl Hukuku, 4. Baskı, Yetkin Yayınevi, Ankara, 2022.
• Budak Ali Cem/ Karaaslan Varol, Medenî Usûl Hukuku, 6. Bası, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2022.
• Görgün Şanal/ Börü Levent/ Kodakoğlu Mehmet, Medenî Usûl Hukuku, 10. Baskı, Yetkin Yayınları, Ankara, 2022.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 1 2
Proje 14 140
Ödevler 1 10
Final 1 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
2) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
3) 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
4) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
5) 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 2
6) 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2