İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1637 İlişkilerin İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu derste sürekli bir devinim halinde olan iletişim alanını yorumlayabilecek; birey ve toplum ilişkilerini, karşılıklı etkileşim halindeki dönüşümlerini anlamlandırabilecek ve bu sayede etkili ve etkin bir biçimde sosyal süreçlerini yönetebilecek kişiler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birey olmanın ne anlama geldiği kavrar.
2) Toplum ve birey ilişkisi üzerine düşünebilme kabiliyeti kazanır.
3) Grup ilişkileri birey üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinebilr.
4) İlişkiler üzerinde iletişim becerilerinin etkililiği üzerine çeşitli fikirleri geliştirebilir.
5) Sosyal ve profesyonel yaşamda empati, müzakere, anlayış, çatışma gibi kavramlar üzerinden iletişim ve ilişki stratejilerini kurgulayabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bireyler arası ilişkiler, iletişim, engeller, grup çatışmaları, güç odakları, empati, grup ilişkileri, gündelik yaşam kodları, etik, birey ve toplum incelenecektir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma
2) Birey ve toplum kavramları, ikisi kavram arasındaki ilişki
3) İnsan nasıl birey olur?
4) Toplumsal grup içinde insan nasıl var olur?
5) Grup ilişkileri ve iletişim
6) Bireyler arası ilişkiler ve iletişim
7) Bireyler arasında iletişimde engeller
8) Ara Sınav Haftası
9) Bireyler arası iletişim ve çatışma- Bireyler arası iletişim ve empati
10) Grup çatışmaları
11) İletişimde müzakere yönetimi
12) Bireyler arası iletişimde güç odakları
13) Gündelik yaşam kodları
14) Etik, iletişim ve ilişki

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kişilerarası iletişim : Cinsiyet Farklılıkları Güç ve Çatışma / Serdar. Kaypakoğlu - İş Hayatında Kolay İletişim Kurma Yöntemleri / Sonya Hamlin; çev. Selin Yüce - The Sage handbook of interpersonal communication / ed. Mark L. Knapp, John A. Daly

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır.
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 5
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.