REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1378 | Sürdürülebilir Yetenek Yönetimi ve İnovasyon | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir."Yetenek Savaşları"nın yaşandığı günümüzde İşletmenin stratejik hedeflerine ve sürdürülebilirlik hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olan yetenekli çalışanları bulmak, işletme içinde tutmak ve bağlılık yaratmak için dinamik ve bütünsel bir süreç olarak yetenek yönetimine nasıl yaklaşılacağı anlatılacaktır. Bununla birlikte inovasyonun ve yeniliklerin insan kaynağının yetenek yönetimi kapsamında nasıl değerlendirildiği ve işletmelerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik ettikleri örnek olaylar vasıtasıyla tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sürdürülebilir işletme ile diğer işletmeler arasındaki farkları analiz edebilir. Sürdürülebilirlik yönetimi unsurlarını tanımlar. İşletmelerde sürdürülebilirliğin anlaşılması için sürdürülebilirlikte önem arz eden iç ve dış dinamiklerini analiz edebilir. Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilir İşletmelerdeki yetenek yönetimi süreçlerini yorumlar. Yetenek Yönetimi ile alakalı teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilir. |
Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir. Bununla birlikte inovasyonun ve yeniliklerin insan kaynağının yetenek yönetimi kapsamında nasıl değerlendirildiği ve işletmelerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik ettikleri örnek olaylar vasıtasıyla tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Kavramlarına, Yetenek Kavramına, İnovasyon Kavramına Genel Bakış | |
2) | Sürdürülebilir İşletme Kavramı, Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı | |
3) | Örgüt Kültürü ve Sürdürülebilirlik | |
4) | Liderlik ve Sürdürülebilirlik | |
5) | Yeni Yüzyılda Yönetim ve İnovatif Liderlik/ Yenilikçi Bir Liderde Olması Gerekenler | |
6) | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
7) | Vize | |
8) | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Sürdürülebilirlik | |
9) | İKY Fonksiyonlarının Yetenek Yönetimi ile ilişkisi | |
10) | Sürdürülebilir İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Kültürü | |
11) | sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Dersin tümü ile ilgili toparlama | |
14) | Dersin tümü ile ilgili toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Sustainability Management Steven Cohen 2011, ebook Columbia University Press Handbook Of Sustaınabılıty Management Christian N Madu; Chu-hua Kuei 2012 World Scientific Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları Şirket ESG raporları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |