İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1376 | Yaşam Becerileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞBA KIRAL ÖZKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | . |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere üniversitenin olanaklarını yakından tanıtmak ve bu olanaklardan nasıl faydalanacakları ile ilgili birim koordinatörleri ile aynı zamanda da öğrencilerin psikolojik, kişisel, sosyal ve kariyer gelişimlerine faydalı olacak uzmanlar ile öğrencileri bir araya getirmek için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akran, öğretim görevlileri ve personel ile düzgün bir iletişim kurabilmek 2. Kişisel vizyon, misyon ve hedeflerini hayatı üzerine yansıtma yaparak (self-reflection) yeniden düzenlemek 3. Daha sağlıklı bir yaşam için kendini yönetme becerileri geliştirmek 4. BAU’nun organizasyonel kültürünü anlamak 5. BAU’nun organizasyonel destek birimlerini anlamak ve bunları kullanabilmek 6. Kültürel farklılıkların farkındalığını geliştirerek, kültürlerarası iletişimi ve kültürel çeşitlilik ile toplulukların değerini anladığını ifade edebilmek 7. Kişisel sorumluluk, hedef koyma, zaman yönetimi, iyi oluş gibi üniversite seviyesinde olması gereken becerileri geliştirmek 8. Kısa ve uzun dönem akademik ve kariyer hedeflerini belirlemek |
Sunum Becerileri, Grup Çalışması Becerisi, Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları, Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi, İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti, Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması, Motivasyon ve Bilişsel Esneklik, Etkili İletişim Becerileri, Etkili Sosyal Medya Kullanımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanımı | |
2) | Sunum Becerileri | |
3) | Grup Çalışması Becerisi | |
4) | Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları | |
5) | Verimli Ders Çalışma ve Üniversitede Başarı | |
6) | Grup Çalışması Sunumları | |
7) | Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi | |
8) | İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti | |
9) | Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması | |
10) | Motivasyon ve Bilişsel Esneklik Akademik Makale Sunumu | |
11) | Etkili İletişim Becerileri--Akademik Makale Sunumu | |
12) | Etkili Sosyal Medya Kullanımı Akademik Makale Sunumu | |
13) | Final Sunumları | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi tarafından paylaşılmaktadır. It is shared by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim Üyesi tarafından paylaşılmaktadır. It is shared by the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |