PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1315 | Girişimci Kişilik Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | MELİH ELİDÜZGÜN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin girişimci düşünce yapısını geliştirmelerine, fırsatları tanıma ve değerlendirme becerilerini artırmalarına, aynı zamanda girişimcilikle ilgili temel kavram ve stratejileri öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders disiplinler arası olarak tasarlanmış olup, dersi alan öğrencilere girişimcilik ekosistemindeki gerekli olan temel bilgiler sağlanarak, inovasyon, yenilik, AR-GE kavramlarına, AR-GE’nin ticarileştirme süreçlerine ve yalın girişim konularına hâkim olmaları, farklı girişim modellerini öğrenmeleri, iş planı ve iş modeli hazırlama becerilerine sahip olmaları ve bu kapsamda iş fikrini projelendirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca bu dersi alan öğrencileri alanında uzman başarılı girişimci isimlerle buluşturmak hedeflenmektedir. Bu sayede teorik bilgilere sahip olan öğrencilerimiz, aynı zamanda davet edilen isimlerin girişimcilik ve başarı hikayelerini dinleme ve o kişilerle network sağlama imkânı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kişisel girişimcilik becerilerini geliştirir. • Öğrenciler güçlü ve gelişmeye açık kişilik özelliklerini fark eder. • Başarılı girişimleri ve girişimcilerin hikayelerini araştırır. • Kişisel iletişim becerileri ve kendini ifade edilme yetisi gelişir. • Girişimcilik ekosistemini araştırır; ulusal ve global girişimcilik desteklerini öğrenir. • İş planı hazırlamayı öğrenir. • İnovasyon, Ar-Ge, yalın girişim kavramlarını öğrenir ve farklı girişimcilik alanlarını araştırır. • Farklı girişim alanlarını tecrübe etmiş girişimciler ile tanışma, birebir iletişim kurma imkânı yakalar ve bu bağlamda network becerilerini geliştirir. • Profesyonel hayatta sosyal sermayeye dair farkındalık artar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP0315 Dersine Giriş | |
2) | Girişimcilik Ekosistemine Dair Temel Kavramların Açıklanması | |
3) | Girişimcilik Türleri Üzerine Literatür Aktarımı | |
4) | İş Planı Hazırlama Süreci | |
5) | Kurum İçi Girişimcilik Kavramı ve Örnekleri | |
6) | Sosyal Sermayenin Önemi ve Networking | |
7) | Proje Gruplarının Oluşturulması Bilgi Girişimciliği Kavramı ve Örnekleri | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sosyal Girişim Kavramı ve Örnekleri | |
10) | Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri | |
11) | Ar-Ge’nin Ticarileştirilmesi | |
12) | Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Hall, R. ve Bell, R. (2019). Start-Up'lar, Pivot'lar ve Popup'lar: The Kitap Yayınları, İstanbul. • Ries, E. (2019). Yalın Startup: sürekli inovasyon nasıl başarı sağlar? Maltepe Üniversitesi Kitapları, Maltepe Üniversitesi, İstanbul. • Cialdini, R. B. (2001). İknanın psikolojisi. Kapital medya, İstanbul. • Osterwalder, A. ve Pigneur, Y. (2010). İş Modeli Üretimi. Optimist Kitapevi, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |