LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1314 | Yenilikçilik ve Yaratıcılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN |
Dersin Amacı: | Yenilik ve yaratıcılık, bir organizasyonun bugünkü rekabetçi pazarda ayakta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders, öğrencilere yeniliklerin ve yaratıcılığın işletme ortamlarında nasıl besleneceği, gerçekleştirileceği ve yönetilebileceği hakkında bilgi sahibi olma ve anlama olanağı sağlamak için tasarlanmıştır. Yenilikçilik ve yaratıcılık teorik kavramlarına ek olarak öğrenciler, iş yerlerinde yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek için pratik uygulamaları kullanmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamladığında öğrenci; 1 Yenilik ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar konusunda bir farkındalığı geliştirir. 2 Yenilik ve yaratıcılık yönetimine ilişkin kavramları açıklayabilir 3 Yaratıcılık ve yenilik süreçlerini anlar 4 Yenilik ve yaratıcılık uygulamalarına ilişkin fikir sahibi olmaları 5 Yenilik ve yaratıcılık yönetiminde kullanılan bazı araç ve yöntemlerin kullanımına ilişkin bilgi edinmeleri . |
"Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş Kuruluşlarda yenilik İş süreçleri ve yenilik Yaratıcılığı yönetmek Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası, TILMAG, Altı şapka,TRIZ Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Alma Yenilikçi ürün geliştirme Yenilik finansmanı ve pazarlaması Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş | Ders Notları |
2) | Kuruluşlarda yenilik | Ders Notları |
3) | İş süreçleri ve yenilik | Ders Notları |
4) | Yaratıcılığı yönetmek | Ders Notları |
5) | Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası | Ders Notları |
6) | Yaratıcılık Araçları: TILMAG, Altı şapka | Ders Notları |
7) | Yaratıcılık Araçları: TRIZ | Ders Notları |
8) | Midterm | |
9) | Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Verme | Ders Notları |
10) | Yenilikçi ürün geliştirme | Ders Notları |
11) | Yenilik finansmanı ve pazarlaması | Ders Notları |
12) | Kalite Yönetimi | Ders Notları |
13) | Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek | Ders Notları |
14) | Grup Proje Sunumları ve Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | "Mumford, M.D. (Ed.) (2012). Handbook of Organizational Creativity, Elsevier, Online E Book (Available in BAU library website) De Bono, E. (2008). Six thinking hats, Penguin Books, London Orloff, M. (2006). Inventive Thinking through TRIZ, Online E Book (Available in BAU library website) " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |