LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1016 | Sağlık Psikolojisine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar (Sağlık, hastalık ve iyilik hali ile ilgili biyolojik, psikolojik ve sosyal kavramlar) konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Sağlık psikolojisinin tarihsel gelişimini özetler. 2. Sağlık ve hastalığın psikososyal temellerini tanımlar. 3. Sağlık ve hastalık kavramları ile ilgili işlevsel ve işlevsel olmayan tutumları değerlendirir. 4. Beslenme ve sağlık psikolojisi ilişkisini değerlendirir. |
Bu ders sağlık psikolojisine giriş, temel kavramlar, ssağlık davranışları, stres ve hastalık ve hastalık psikolojsine ilişkin süreçleri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Sağlık Psikolojisine Giriş-Tarihçe | |
3) | Sağlık Psikolojisi İçin Temel Kavramlar: Sağlık, Hastalık ve Stres Kavramı | |
4) | Sağlık Davranışları- Sağlığı İyileştiren ve Tehdit Eden Davranışlar | |
5) | Sağlık Davranışları | |
6) | Sağlık Davranışı Değiştirme Modelleri | |
7) | Sosyal Destek ve Sağlık-Psikolojik Sağlamlık-1 | |
8) | Ara sınav | |
9) | Stres ve Hastalık | |
10) | Ağrı | |
11) | Kronik Hastalıkla yaşamak ve bu sürecin yönetimi | |
12) | İlerleyen ve ölümcül hastalıklarda psikolojik konular | |
13) | Sağlık durumunu ölçme: Ölüm oranları,hayat kalitesi ve stigma | |
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Okyayuz, Ü. (Ed.) (2013). Sağlık Psikolojisi: Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 2. Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. ISBN: 9781259922077 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Okyayuz, Ü. (Ed.) (2013). Sağlık Psikolojisi: Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 2. Taylor, S. E. (2018). Health psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education. ISBN: 9781259922077 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 6 | 66 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |