İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0637 | İlişkilerin İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu derste sürekli bir devinim halinde olan iletişim alanını yorumlayabilecek; birey ve toplum ilişkilerini, karşılıklı etkileşim halindeki dönüşümlerini anlamlandırabilecek ve bu sayede etkili ve etkin bir biçimde sosyal süreçlerini yönetebilecek kişiler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Birey olmanın ne anlama geldiği kavrar. 2) Toplum ve birey ilişkisi üzerine düşünebilme kabiliyeti kazanır. 3) Grup ilişkileri birey üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinebilr. 4) İlişkiler üzerinde iletişim becerilerinin etkililiği üzerine çeşitli fikirleri geliştirebilir. 5) Sosyal ve profesyonel yaşamda empati, müzakere, anlayış, çatışma gibi kavramlar üzerinden iletişim ve ilişki stratejilerini kurgulayabilme becerisi kazanır. |
Bireyler arası ilişkiler, iletişim, engeller, grup çatışmaları, güç odakları, empati, grup ilişkileri, gündelik yaşam kodları, etik, birey ve toplum incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma | |
2) | Birey ve toplum kavramları, ikisi kavram arasındaki ilişki | |
3) | İnsan nasıl birey olur? | |
4) | Toplumsal grup içinde insan nasıl var olur? | |
5) | Grup ilişkileri ve iletişim | |
6) | Bireyler arası ilişkiler ve iletişim | |
7) | Bireyler arasında iletişimde engeller | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Bireyler arası iletişim ve çatışma- Bireyler arası iletişim ve empati | |
10) | Grup çatışmaları | |
11) | İletişimde müzakere yönetimi | |
12) | Bireyler arası iletişimde güç odakları | |
13) | Gündelik yaşam kodları | |
14) | Etik, iletişim ve ilişki |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kişilerarası iletişim : Cinsiyet Farklılıkları Güç ve Çatışma / Serdar. Kaypakoğlu - İş Hayatında Kolay İletişim Kurma Yöntemleri / Sonya Hamlin; çev. Selin Yüce - The Sage handbook of interpersonal communication / ed. Mark L. Knapp, John A. Daly |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |