ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0318 Sürdürülebilir Öğrenme Becerileri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere, kendi öğrenme süreçlerini planlamaları ve yönetmelerine yönelik stratejilerin kazandırılması, onların hayat boyu öğrenme süreçlerinin desteklenmesi ve teknoloji kullanarak öğrenme performanslarının artırılması amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Hayat boyu öğrenmenin önemini ifade eder.
• Öğrenme stratejilerini kendi öğrenme sürecinde uygular.
• Kendi öğrenme sürecinde belirlediği hedefi doğrultusunda öğrenme sürecini yönetir.
• Öğrenme sürecinde öz-motivasyonunu sağlar ve sürdürür.
• Öğrenme sürecinde ihtiyaç duyduğunda teknolojiyi etkin bir şekilde kullanır.
• Online ortamlarda başarılı bir öğrenen olmak için yapması gerekenleri bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders hibrit şekilde yürütülmektedir. Dersin bazı haftaları online bazı haftaları yüze işlenmektedir. Online kısım dersin gün ve saatinde MS Teams üzerinden yürütülmektedir. Bununla birlikte tüm duyuru ve bilgilendirmeler Itslearning (Öğrenme Yönetim Sistemi) üzerinden yapılacaktır.
Derste, anlatım, grup çalışması, bireysel çalışma, okuma, iş birliğine dayalı öğrenme ve teknoloji destekli öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Importance of the Course, Expectations from the Course How Good a Learner Are You?
2) What is Learning, Experience, Behavior? How Do We Learn?, Types of Learning
3) Learning Theories Memory and Memory Structure, Types of Memory, Cognitive Processes Learning by Observation, Learning by Modeling
4) Factors Affecting Learning: Environmental Conditions, Affective Characteristics, Social Preferences, Physical Characteristics
5) Self-Regulation Skills, Definition, Models, Impact on Our Lives, Goal Setting, Motivation, Self-Assessment, Help Seeking
6) Learning Strategies (cognitive, metacognitive, executive) Note-taking Techniques
7) Time Management How to Prevent Procrastination
8) Midterm
9) Artificial Intelligence is My Teacher
10) Lifelong Learning Concepts, History, Definitions, Importance, Objectives, Scope, Principles Adult Learning
11) Being a Learner in Online Environments
12) Sustainability – Quality Education
13) Corporate Learning (Presentation)
14) Corporate Learning (Presentation)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yetiştin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme/ Firdevs Güneş, Tanju Deveci
• Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler/Gönül Sakız
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 24 72
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.